این خوراکی ها بیشترین مواد مغذی را دارند

کدخبر: ۱۶۴۸۵۳
همه ما علاقه به غذاهایی داریم که ارزش غذایی پایینی دارند مانند همبرگر، اسپاگتی، تاکو، شکلات، چیپس،سیب زمینی و... با خوردن این غذاها می‎دانیم روز به روز به وزنمان افزوده می‌شود ولی با این حال بازهم آنها را مصرف می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: در اینجا 10 خوراکی که ارزش غذایی بالا و سرشار از مواد مغذی هستند را نام برده‌ایم.

1.کلم‌پیچ: در این برهه از زمان تعجبی نیست که کلم‌پیچ در لیست سالم‌ترین غذاها قرار گیرید، دلیلش این است که کارشناسان بهداشت و تغذیه‌ای طی تحقیقاتی دریافتند کلم پیچ جدا از کم کالری بودن سرشار از ویتامین‌ها، مواد‌معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و فیبرطبیعی است. اگر از طعم تلخ کلم‌پیچ خوشتان نمی‌آید می‌توانید آن را در خورش اضافه کنید و یا با انواعی از سس‌ها میل کنید.

2. جلبک‌دریایی: برای سالیان طولانی در بسیاری از نقاط جهان ، جلبک‌های دریایی جز سالم‌ترین غذا‌ها در رژیم غذایی مردم محسوب می‌شدند. در جلبک دریایی کلسیم، آهن، منیزیم و منگنز بسیار یافت می‌شود همچنین این خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان است که برای کاهش التهاب و بهبود برخی از بیماری‌ها بسیار مفید واقع می‌شود.

3. صدف: اگر به دنبال یک غذا سرشار از مواد معدنی، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد مغذی هستید، صدف بهترین گزینه برایتان است چرا که علاوه بر موارد ذکر شده منبع خالص ویتامین B12 است که سطح انرژیتان را افزایش می‌دهد و همچنین دارای روی، مس و ویتامین D است.

4. .سیر: سیر به معنای واقعی سالم و مغذی است و ویتامین هایی B1، C، B6 بسیار در آن به وفور یافت می‌شود، علاوه بر آن منبع سرشاری از کلسیم، پتاسیم، مس، منگنز و سلنیوم است.

5.ماهی‌سالمون: اگر به دنبال کاهش وزن هستید ماهی سالمون می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برایتان باشد. این ماهی علاوه بر کم کالری بودن غنی از پروتئین، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم و اسید چرب امگا 3 است .

6.زغال اخته: این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و التهابات بدن را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. زغال اخته دارای ماده ای به نام فیتوکمیکال است که به بهبود عملکرد مغز بسیار کمک می‌کند.

7.سفیده تخم‌مرغ: خوردن تخم‌مرغ مشکلی ندارد البته تا زمانی که آن را در حد اعتدال بخورید. زرده پر از چربی و کلسترول است این مواد مغذی انرژی کاملی را بهتان می‌رساند، اما سفیده تخم مرغ پروتئین بالا و چربی پایینی دارد که به این معناست که جداسازی این قسمت از زرده و خوردن آن برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار مفید است.

8.هویج: هویج سرشار از ویتامین و مواد معدنی است همچنین بتاکارتن موجود در هویج شما را در برابر بیماری‌های قلبی بیمه می‌کند. به‌علاوه هویج منبعی غنی از فیبر خوراکی، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی به‌شمار می‌رود.

9.دانه‌کتان: دانه کتان به تنهایی خوشمزه است اما با اضافه کردن آن به وعده‌های غذایی چون سس‌ها، خورش یا غلات می‌توانید مزایای آن را چند برابر کنید. فیبر و امگا 3 که برای بهبود در عملکرد مغز و قلب بسیار مفید است در در دانه کتان سرشار یافت می‌شود و علاوه بر آن بهتان کمک می‌کند تا کمتر از نمک، شکر و چربی استفاده کنید.

10.ماست: اگر به دنبال یک خوراکی سبک و ساده هستید و می‌خواهید در عملکرد سیستم گوارشتان بهبود حاصل شود ماست بهترین گزینه برای شماست. به دلیل خاصیت پروبیوتیک ماست درد معده، یبوست و اسهال را به خوبی درمان می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید