رئیس قضا:حمله آمریکا، اجرای «قانون جنگل» بود

کدخبر: ۱۶۴۹۴۶
رئیس قوه قضاییه، حمله اخیر آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در سوریه را مصداق بارز اجرای «قانون جنگل» دانست و گفت: تروریسم دامان حامیان خود از جمله آمریکا را خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه،  آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد باسعادت امیرالمومنین علی (ع)، ایام مبارک ماه رجب را از حیث شرافت و عظمت دارای خصیصه های فراوان توصیف کرد و گفت: این ایام و بویژه ایام البیض دارای شرافتی مخصوص هستند و الطاف خاصی را متوجه عبادالله می سازند. خوشبختانه در سالهای اخیر نیز در کشور ما بحث اعتکاف به ویژه در میان جوانان، رواج یافته و این یک نعمت بزرگ در جهت تلطیف نفوس و تقرب هرچه بیشتر به درگاه حضرت حق تعالی است که باید قدردان چنین نعمتی باشیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به عظمت و شرافت ۱۳ رجب به عنوان سالروز میلاد مولی الموحدین (ع) افزود: در این روز نعمت بزرگ وجود ولی الله الاعظم و خاتم الاولیاء به جامعه بشری ارزانی شده و بر همین اساس همگی موظفیم این روز را بزرگ بشماریم و از مواهب آن بهره مند شویم.

آیت الله آملی لاریجانی، حضرت علی (ع) را صدای وحی و عدل و مفسر قرآن و مشید ارکان دین مبین اسلام دانست و با اشاره به مجاهدت های آن حضرت در دوران ظهور و تثبیت دین اسلام در کنار پیامبر اکرم (ص)، تأکید کرد: ما شیعیان مفتخریم که اماممان یک حقیقت الهی است و بر همین اساس خداوند را باید با تعظیم شعائر الهی نسبت به اعطای نعمت ولایت و وجود شخصیتی بزرگ که در عالم تکوین و تشریع، امام است، شاکر باشیم.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله اخیر آمریکا  به پایگاه هوایی «الشعیرات» سوریه ، این اقدام را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدام جنایتکارانه و برخلاف همه قوانین بین المللی، مصداق بارز اجرای قانون جنگل بود و نشان داد در منطق آمریکا هرکس قدرتی دارد می تواند به خود اجازه دهد که علیه یک ملت و دولت منتخب مردم وارد عمل شود.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اتخاذ چنین رویکردهای غیرعقلانی و غیرمنطقی در نهایت به ضرر خود آمریکاییها تمام خواهد شد، چنین اقداماتی را در دوران ادعای عقلانیت سیاسی در جهان و تأکید افکار عمومی بر رعایت حقوق بشر بسیار تعجب برانگیز دانست و تصریح کرد: نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شده بود آمریکا وجدان اخلاقی جهان است، آیا تجاوز به حقوق ملتها و کشتار بی رحمانه انسان های بی گناه، معنی وجدان اخلاقی جهان است؟

رئیس قوه قضاییه به حامیان تروریسم بویژه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هشدار داد که با ادامه سیاست های دوگانه، ابزار تروریسم روزی علیه خود این کشورها به کار گرفته خواهد شد و چنانکه مواردی از تروریسم در سالهای اخیر در کشورهای اروپایی مشاهده شد، امنیت آنان را در معرض تهدید جدی قرار خواهد داد.

آیت الله آملی لاریجانی، استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را صرفاً بهانه ای برای اقدام تجاوزکارانه آمریکا خواند و خاطرنشان کرد: چند سال قبل، سوریه توسط خود آمریکاییها خلع سلاح شیمیایی شد و اگر هم تردیدی نسبت به وجود سلاح های شیمیایی وجود داشته باشد باید کمیته ای حقیقت یاب برای بررسی این موضوع تشکیل شود نه اینکه به صورت یک جانبه و با نقض قوانین بین المللی حمله نظامی صورت گیرد.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: کشورهایی که در دوره حکومت صدام بزرگترین حامی او برای بکارگیری سلاح های شیمیایی بودند و چنین سلاح هایی را در اختیار او قرار دادند تا علیه مردم خود و ملت ایران به کار گیرد، اکنون به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی علیه سوریه اقدام می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: آمریکا و اروپا باید بدانند که امروز مواجهه با تروریسم، شاخصی برای سنجش رفتار آنان در افکار عمومی شناخته می شود و وجدان های آگاه می دانند که کشورهای غربی در نهان اقدام به تسلیح و تجهیز گروه های تکفیری می کنند و به بهانه مقابله با تروریسم، اهداف

سلطه جویانه خود را پی می گیرند. چنین رویکردی و بویژه برخورد انتخابی و گزینشی با تروریسم، موجب توسعه اقدامات جنایتکارانه تروریست ها در نقاط مختلف جهان می شود و بر همین اساس مقابله با تروریسم نیازمند اقداماتی جدی و واقعی فارغ از تقسیم تروریسم به تروریسم خوب و بد است.

رئیس قوه قضاییه به برخی دولت های منطقه که حامی تروریسم هستند و همچنین آمریکا و برخی کشورهای اروپایی توصیه کرد که اگر به فکر منافع ملت های مظلوم نیستند لااقل برای حفظ منافع خودشان سرعقل بیایند و دست از حمایت و تجهیز تروریست ها بردارند چرا که قطعاً روزی آتش تروریسم دامان کشورهای خودشان را هم خواهد گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید مجدد بر عزم جدی دستگاه قضایی برای کمک به دولت و سایر دستگاه ها در اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب به کار می گیریم که از جمله این اقدامات مقابله با فساد اقتصادی، تأمین امنیت سرمایه گذاری سالم و تجارت قانونی و همچنین مبارزه جدی با قاچاق و واردات بی رویه کالا است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به جلسه روز یکشنبه خود با مسئولان عالی دستگاه های متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر لزوم همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها در جهت مقابله با پدیده شوم قاچاق که به تولید و اشتغال کشور آسیب­های جدی وارد می کند تأکید کرد.

براساس این گزارش، معاون راهبردی قوه قضاییه گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی ارائه کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید