بی توجهی عجیب برانکو به پنالتی زن تیمش

کدخبر: ۱۶۴۹۸۵
از دست رفتن یک پنالتی حساس و سرنوشت ساز در دیدار پرسپولیس با الریان نشان داد که این تیم نباید بر روی به ثمر رسیدن پنالتی ها روی طارمی حساب باز کند.
بی توجهی عجیب برانکو به پنالتی زن تیمش

نبرد خانگی با الریان، دو امتیاز حساس را از چنگِ پسران برانکو درآورد تا وضعیت این تیم در جدول رده‌بندی پیچیده‌تر شود و شانس صعود قرمزها به مرحله حذفی لیگ قهرمانان، به حداقل برسد. پرسپولیس در حالی به تساوی بدون گل در خانه رضایت داد که اواخر نیمه اول، صاحب موقعیتی ایده‌آل برای گلزنی از روی نقطه پنالتی شده بود اما مهدی طارمی، دست از مهدی‎طارمی بودن برنداشت و با یک پنالتی ناامیدکننده دیگر، عددهای روی اسکوربرد را از هر تغییری در امان نکه داشت. چیپِ افتضاح طارمی، روحیه را از پرسپولیس گرفت و انگیزه نتیجه‌گرفتن در تهران را به تیم مایکل لادروپ داد.

جشن هواداران پرسپولیس بعد از اشاره داور به نقطه پنالتی، خیلی زود به پایان رسید. واکنش بسیاری از سکوها به قرارگرفتن طارمی پشت ضربه، مشخص می‌کرد که او انتخاب اول هوادارها برای پنالتی‌زدن نیست. انتخاب اول برانکو اما خود او بود. بازیکنی که هیچوقت پنالتی‌زن خوبی نبوده و سپردن این ضربه حساس به او، چیزی شبیه به خودکشی به نظر می‌رسید. پنالتی طارمی در مسابقه فصل گذشته با سایپا هنوز از ذهن قرمزها خارج نشده است. درست مثل پنالتی بازی با نفت تهران یا پنالتی دربی در برابر استقلال. سرمربی پرسپولیس اما در این لحظه حساس، فراموشکار شد و با از یاد بردن همه این خاطره‌های تلخ، دوباره برای یک پنالتی به طارمی اعتماد کرد. برانکو تیم خوبی ساخته و نتایج درخشانی گرفته اما گاهی به شکل حیرت‌آوری به جزئیات بی‌توجه نشان می‌دهد. تیم او هنوز پنالتی‌زن ندارد و مرد کروات علیرغم اطلاع از توانایی مهاجم‌هایش برای پنالتی‌گرفتن، کوچکترین فکری برای رفع این معضل نکرده است. شاید بدون اعلام پنالتی، قرمزها شانس بیشتری برای شکست‌دادن الریان داشتند. این دو امتیاز اما از دست رفت تا ایوانکوویچ دیگر در چنین فرازهای سرنوشت‌سازی از بازی، تماشاگر نباشد و روی جریان اتفاق‌های درون زمین، اثر بگذارد. قمار دوباره برانکو روی طارمی، شاید به قیمت پایان رویاپردازی‌های آسیایی برای پرسپولیس تمام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید