دربی دلامادونینا امروز برگزار می شود

نکات آماری از یکی از جذاب ترین دربی های فوتبال دنیا

کدخبر: ۱۶۵۲۲۹
در جذاب‌ترین دیدار روز شنبه در سراسر اروپا، اینتر و میلان از ساعت 15 امروز در سن سیرو به مصاف هم می‌روند و دربی شهر میلان ملقب به «دلا مادونینا» را برگزار می‌کنند. درآستانه برگزاری این بازی اما نگاهی خواهیم داشت به آماری که مرجع خبری اوپتا درباره این دو تیم و بازی‌شان منتشر کرده است.
نکات آماری از یکی از جذاب ترین دربی های فوتبال دنیا

- اینتر مقابل میلان در بازی‌‎های سری آ 53 بار مساوی کرده است، بیشترین تساوی مقابل یک تیم. همچنین اینتر تیمی است که بیشترین شکست میلان در رقابت‌های سری آ را به آن تحمیل کرده است، 61 بار.

- در 8 دربی اخیر رکورد متعادلی به دست آمده است، هر کدام از تیم‌ها یک بار برنده شده‌اند و بازی 4 بار مساوی شده است.

- برای اولین بار قرار است دربی میلان در اولین ساعات بعدازظهر برگزار شود. این بازی ساعت 12:30 به وقت ایتالیا برگزار می‌شود.

- اینتر در 6 بازی اخیر در لیگ ایتالیا 11 گل خورده و این در حالی است که در 10 بازی قبل از این بازی‌ها تنها 3 گل خورده بود.

- در هر یک از 9 بازی اخیر در لیگ میلان توانسته گل بزند، آخرین بار که این تیم در 10 بازی پشت سر هم توانسته بود گل بزند، اکتبر سال 2013 بوده است.

- اینتر و میلان هر دو در این فصل کمترین گل‌ها را با ضربه سر خورده‌اند. هر کدام 3 بار.

- در رقابت‌های این فصل سری آ جوان‌ترین ترکیب متعلق به میلان است (25 سال و 249 روز)، اینتر هم مسن‌ترین ترکیب را دارد (27 سال و 309 روز)

- تنها دبل سوسو در رقابت‌های سری آ مربوط به بازی ماه نوامبر مقابل اینتر است.

- در دربی میلان بود که آنتونیو کاندروا برای اولین بار با لباس اینتر در لیگ گل زد.

- مائورو ایکاردی در 3 بازی اخیر در لیگ نتوانسته گلی بزند، برای اولین بار بعد از ماه اکتبر است که او در این تعداد بازی پشت سر هم گل نمی‌زند. او 15 گل از 20 گل زده‌اش در این فصل را در بازی‌های خانگی زده است و از این نظر تنها ادین ژکو که 16 گل در خانه زده بهتر از او است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید