نگرانی مدیران و مربیان از شیوع خرافات و جادوگری در فوتبال ایران

لیگ یک فوتبال ایران محل تاخت و تاز جادوگران !

کدخبر: ۱۶۵۳۲۹
موضوع وجود جادوگرواعتقاد به موثر بودن آن متاسفانه درفوتبال ایران رایج شده است. مربیان و بازیکنان زیادی هستند که شهادت داده اند جادوگران با آنها تماس گرفته و برای تغییر نتیجه بازی با آنها مذاکره کرده اند.
لیگ یک فوتبال ایران محل تاخت و تاز جادوگران !

این روزها ظاهرا پای جادوگران به لیگ یک فوتبال ایران بیشتر از گذشته باز شده است. درهمین حال مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی از مسائلی مثل دوپینگ و جادوگری درلیگ دسته اول اظهار نگرانی کرد. مسعود رضاییان درباره شانس تیم فوتبال ملوان برای صعود به لیگ برترو بحث استفاده از جادو و جمبل از سوی برخی تیم ها به خبرگزاری مهرگفت:« ما در مورد استفاده تیم ها از جادوگر هشدار داده بودیم ولی سخت می توان جلوی این موضوع را گرفت و نمی توان کاری انجام داد. متاسفانه منعی هم برای انجام این کارها وجود ندارد و نمی شود با آن مقابله کرد. با این حال به نظرم هیچ جادوگر و رمالی نمی تواند جلوی انگیزه یک تیم برای صعود به لیگ برتررا بگیرد. هیچکس نمی تواند مانع خواست و اراده ما شود. به طورکلی نگاه به جادوگری دو بُعد دارد. اول اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد این موارد کلاهبرداری است. برای چند درصد باقی مانده ممکن است افراد باورکنند که این موضوع به آنها کمک می کند و در واقع یک نوع تلقین باشد.درست مثل ریختن آب مُقطر در سُرم بازیکنان که از آن به عنوان یک داروی نیروزا یاد می شود و بازیکن باورش می شود که این مسئله قدرتش را افزایش می دهد.»مدیرعامل ملوان در این خصوص که گفته می شود در یکی از مسابقات هفته گذشته کار جادوگری با ریختن محتویات یک بطری مقابل دروازه حریف صورت گرفته است گفت:« (با شوخی و خنده) ما هم ۴۰ تا ۵۰ بطری آب با خودمان می بریم تا بطری موردنظر را گم کنند!»اما به غیر از جادوگری موضوع مهم تری است که مدیرعامل ملوان از آن ابراز نگرانی می کند.«به رمالی و جادوگری اشاره شد ولی باید بگویم ما نگران مسائل دیگری هستیم مثل دوپینگ.حتی از فدراسیون و سازمان لیگ درخواست کردیم که دراین هفته های پایانی مراقبت خاصی روی بحث دوپینگ صورت بگیرد.ما درخواست دادیم یک کارگروه برای بررسی مباحثی مثل دوپینگ و جادوگری تشکیل شود تا شاهد فوتبال پاک باشیم. در بعضی از مسابقات هم اتفاقات خاصی رخ می دهد که باید مراقب باشند.»

اگر ما جادوگر داشتیم توپ هایمان به تیر دروازه نمی خورد!

مربی دروازه‌بانان گل گهر سیرجان می‌گوید مجموعه گل گهر سیرجان به جادوگری اعتقادی ندارد و عکاسی که اقدام به ریختن مایع مشکوک روی خط دروازه پارس جنوبی کرده بود را نمی‌شناسند.ابراهیم میرزاپور درباره این اتفاق گفت:« اگر فیلم این دیدار را مشاهده کرده باشید ما در این دیدار پنج موقعیت 100 درصد داشتیم که از روی خط دروازه برگشت داده شد و چند توپ ما هم به تیر دروازه خورد.در ابتدا باید بگویم که کادر فنی گل گهر به این مسائل اعتقادی ندارد، همچنین اگر قرار بود با این اقدام ورق به سمت تیم ما بازگردد، توپ‌هایمان وارد دروازه می‌شد تا این بازی را با شکست پشت سر نمی‌گذاشتیم. از طرفی ما به هیچ عنوان آن عکاس را نمی‌شناختیم و نمی‌دانیم از طرف چه کسی این کار را کرده است.»

برخی مربیان اعتقاد دارند!

اما سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک که در لیگ یک حضور دارد نیز حضور جادگران درفوتبال ایران را تایید می کند.مهدی پاشازاده در مورد حرف‌هایی که در مورد جادو و جمبل در لیگ یک گفته می‌شود و اینکه در یک مسابقه عکاسی را به خاطر ریختن مایع مشکوک درون دروازه از ورزشگاه اخراج کردند به خبرگزاری فارس‌گفت:« متاسفانه من هم خیلی چیزها در این مورد شنیده‌ام و حتی برخی از مربیان در لیگ یک به جادو و جمبل اعتقاد دارند.این کارها با روح ورزش در تناقض است و آن را تخریب می‌کند. حتی در برخی از مسابقات این فصل دیده‌ام که چه اعمال جادو و جمبلی را انجام می‌دهند. واقعا نمی‌دانم افرادی که به این کارها متوسل می‌شوند چه فکری می‌کنند. بحث تلاش، کوشش،‌دانش در فوتبال و ورزش چه می‌شود؟ من خودم اعتقادی به جادو و جمبل ندارم اما جالب است بدانید برخی به من پیشنهاد کردند که بیایید سحر و جادوی مربی حریف را باطل کنیم که من گفتم اعتقادی به این مسائل ندارم و اگر به دنبال باطل کردن سحر و جادوی حریف باشم از آنها بدتر می‌شوم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید