تشریح خدمات امدادی در سیل طی ۵ روز گذشته

کدخبر: ۱۶۵۶۱۴
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین امدادرسانی‌ها در سیل اخیر را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی با تشریح آخرین اقدامات انجام شده در عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ۹ استان کشور طی پنج روز گذشته، گفت: بنا بر گزارش سیل و آبگرفتگی از ٢٥الی٢٩فروردین تا ساعت شش صبح امروز، ۱۴هزار و ۳۵۰ تن از هموطنان ۹ استان درگیر در سیل و آب‌گرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی افزود: ۹ استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، لرستان، گیلان و مازندران طی ۵ روز گذشته درگیر سیل و آب‌گرفتگی بوده اند.

وی با اشاره به امدادرسانی در ۱۰۴ شهر و روستای استان‌های درگیر سیل و آب‌گرفتگی، گفت: بر این اساس امدادگران هلال‌احمر خدمات لازم را به ۱۴هزار و ۳۵۰ تن از هموطنان ارائه کرده و یک‌هزار و ۵۰۰ تن نیز از خدمات اسکان اضطراری بهره بردند.

سلیمی بیان کرد: در این زمینه ۱۷ تن از متاثران به مناطق امن و هشت تن به مراکز درمانی منتقل شدند و سیلاب از ۲۸۴ واحد مسکونی تخلیه و همچنین ۴۴ خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.  

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع ۳۵۰ دستگاه چادر و ۲۱۰۰ تخته پتو میان متاثران از سیل و آبگرفتگی، گفت: همچنین تاکنون ۵۲هزار و یکصد قوطی انواع کنسروجات، ۳۸۰ کیلوگرم خرما، ۴ هزار و ۶۰۰ بطری آب معدنی و ۶ هزار و ۹۰۰ قرص نان میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی طی ٢٦ سورتی پرواز نیز به مناطق سیل‌زده انتقال داده شده است.

وی با اشاره به مفقودی احتمالی شش تن از هموطنان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در آذرشهر، هشترود و عجب شیر، اظهار کرد: ۱۴۱ تیم عملیاتی شامل ۷۰۴ امدادگر و نجاتگر خدمات لازم را به هموطنان ارائه کردند و امدادرسانی‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی ادامه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید