توضیح دادستان کل کشور در مورد دلیل فیلتر تماس صوتی تلگرام

کدخبر: ۱۶۶۱۳۶
تماس صوتی پیام رسان تلگرام بلافاصله پس از ورود به ایران فیلتر شد. در چند روز اخیر دلایل مختلفی برای این موضوع بیان شده است اما حالا داد ستان کل کشور در این خصوص توضیح داده است.
توضیح دادستان کل کشور در مورد دلیل فیلتر تماس صوتی تلگرام

به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدباقر منتظری، دادستان کل کشور در مورد دلیل مسدود شدن تماس صوتی تلگرام با دستور قضایی گفت:‌ «کسی مایل نیست که از این امکانات استفاده نشود؛ اما پس از بررسی این قابلیت، تمام دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی ایران، همه به دلایل مشخص اعلام کردند که این امکان بر خلاف امنیت کشور است.»

دادستان کل کشور توضیح داد: «بنابراین قرار شد که موضوع فوق در شورای عالی فضای مجازی مطرح شود. این مسئله در جلسه‌ی شورا مطرح شد که بنا به دلایلی تصمیمی بر بسته‌ شدن این فضا گرفته نشد. این موضوع در دبیرخانه‌ی شورای امنیت ملی بیان شد؛ در آنجا به این مورد تأکید داشتند که قابلیت مورد بحث، برای کشور، سیستم ناامنی است. بنابراین تصمیم گرفته شد تا زمانی که از لحاظ فنی، نکات امنیتی این قابلیت لحاظ شود، نگذاریم این سیستم صوتی به امنیت کشور یا سلامت انتخابات ما لطمه‌ای وارد کند.»دادستان کل کشور در مورد شرط برداشتن فیلترینگ تماس صوتی رایگان تلگرام گفت: «اگر مسئولان امر بنشینند و بگویند که این اشکالات عامل ناامنی را از بین برده‌ایم، آن‌وقت تماس صوتی تلگرام آزاد خواهد شد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید