واکنش پنتاگون به حملات ترکیه در عراق

کدخبر: ۱۶۶۳۵۲
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حملات ترکیه در عراق بدون موافقت ائتلاف ضد داعش صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ما تأکید داریم که هرگونه اقدام نظامی در عراق باید براساس احترام به حاکمیت این کشور صورت گیرد. حملات ترکیه بدون موافقت ائتلاف بین‌المللی صورت گرفته و به تلفات جانی هم‌پیمانان ما منجر شد.

پنج تن از پیشمرگ‌ها روز سه‌شنبه در حمله ترکیه به سنجار کشته شدند. کابینه عراق این حمله را محکوم کرد و نسبت به تکرار آن هشدار داد.

وزارت خارجه آمریکا نیز از حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه ابراز نگرانی و تأکید کرد که این حملات بدون موافقت ائتلاف بین المللی صورت گرفته است.

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: اقداماتی از این قبیل به نیروهای ائتلاف ضرر می‌رساند. ما حمله غافلگیرکننده ترکیه به گروه‌های هم‌پیمان و همچنین نقض حریم هوایی عراق را محکوم می‌کنیم.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما مستقیما نگرانی خود را به ترکیه ابلاغ کردیم.

براساس گزارش‌ها ارتش ترکیه، ۴۰ تن از نیروهای پ‌ک‌ک در کوه‌های سنجار و ۳۰ تن نیز در جبل قره تشوک در شمال شرق سوریه کشته شده‌اند.

وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرد: تجاوز نظامی ترکیه به منطقه کوهستانی سنجار نقض آشکار منشورها و معاهده‌های بین المللی است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم موضع دوراندیشانه و نهایی را در قبال تجاوز ترکیه اتخاذ کنند.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: عراق از تمامی روش‌های حقوقی و دیپلماتیک برای محکومیت تجاوز ترکیه و تضمین عدم تکرار آن استفاده خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید