برای مقابله با سرطان پروستات، قهوه را به سبک ایتالیایی بنوشید

کدخبر: ۱۶۷۱۵۰
نوشیدن قهوه شاید در ایران مانند محبوبیت چای رواج نداشته باشد اما هرروز شاهد اخبار خوبی از تأثیر مثبت آن بر بیماری های جسمی هستیم. البته سبک و نحوه تهیه قهوه مهم است. تا جایی که محققان به آقایان توصیه می کنند برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات، قهوه را به سبک ایتالیایی بنوشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، نوشیدن سه فنجان یا بیشتر از قهوه به سبک ایتالیایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان مؤثر است. این نوع قهوه با فشار بالا، بدون فیلتر و با آب بسیار داغ و پرحرارت تهیه می شود.

مطالعه ای که محققان آزمایشگاه همه گیر شناسی غذایی و مولکولی در ایتالیا انجام شد درصدد بود تا دیدگاه شفافی در مورد کافئین و سرطان پروستات ارائه کند. به گزارش جامعه سرطان آمریکا از هر 7 مرد 1 مرد مبتلا به سرطان پروستات تشخیص داده شده اند که این بیماری را به شایع ترین سرطان در میان مردان ایالات متحده تبدیل کرده است. در این مطالعه 7000 مرد ساکن مولیزه در جنوب ایتالیا شرکت کردند و دانشمندان با رصد کردن مصرف کافئین توسط آن‌ها و نرخ سرطان پروستات به مدت چهار سال متوجه شدند کسانی که بیش از سه فنجان در روز قهوه مصرف کرده بودند در مقایسه با مردانی که کمتر از این مقدار قهوه نوشیده بودند 53 درصد کمتر در معرض ریسک پایین تری برای پیشرفت سرطان پروستات قرار داشتند.

دانشمندان علاوه بر این، تأثیر عصاره قهوه ایتالیایی کافئین دار و بدون کافئین را نیز بر سلول های سرطان پروستات در آزمایشگاه بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که عصاره قهوه کافئین دار انتشار سلول های سرطانی را کم کرد. درواقع تأثیر مثبت قهوه در میان شرکت کنندگان بیش از هر ماده دیگری به خاطر وجود کافئین در قهوه است.

از سوی دیگر این مطالعه در جامعه ایتالیا که فرهنگ قهوه در میان مردمانش بسیار رایج است انجام شده است. درواقع تنها مقدار قهوه مصرفی مهم نیست بلکه فرایند و طرز تهیه آن نیز در کاهش ابتلا به سرطان پروستات نکته قابل توجهی است؛ بنابراین بهتر است آقایان از نوشیدن اسپرسو و کاپوچینو به سبک ایتالیایی با فشار زیاد، بدون فیلتر و با آب بسیار جوش تهیه می شوند غفلت نکنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید