جنگ تمام عیار آرسنال با منچستریونایتد برای سهمیه چمپیونزلیگ

کدخبر: ۱۶۷۳۷۳
روز یکشنبه(فردا) آرسنال و منچستریونایتد در شرایطی خاص به مصاف هم می‌روند. برای اولین بار از 40 سال پیش است که این دو تیم در نیمه دوم فصل در حالی به مصاف هم می‌روند که هیچ کدام جزو تاپ فور نیستند. برای بازی روز یکشنبه آرسنال در رتبه ششم و منچستریونایتد در رتبه پنجم است.
جنگ تمام عیار آرسنال با منچستریونایتد برای سهمیه چمپیونزلیگ

هرچند که شاید این موضوع حساسیت بازی را بیشتر کند، چون هر دو به دنبال کسب 3 امتیاز هستند تا امیدشان برای رسیدن به جایگاهی که آن‌ها را با لیگ قهرمانان می‌رساند بیشتر شود. برای هر دو غول شرایط نامعمول و عجیبی است. سال 1977 آخرین بار بوده که آن‌ها در این بازه از فصل در چنین شرایطی قرار داشتند. در تاریخ 14 می آن سال یونایتد ششم و آرسنال هفتم بود. آن بازی در خانه یونایتدی بود که هدایتش را تامی دوچرتی به عهده داشت و در نهایت هم با پیروزی شیاطین سرخ به پایان رسید. یونایتد 3 بر 2 برنده شد و گل‌های آن بازی را لو ماکاری، جیمی گرینهوف و گوردون هیل برای یونایتد و لیام بردی و فرانک استاپلتون برای تیم آرسنال که هدایتش را تری نیل به عهده داشت زدند.

آن بازی بازی یکی مانده به آخر برای یونایتد در لیگ در فصل 77/1976 بود و برای آرسنال هم آخرین بازی بود. بعد از آن بود که یونایتد در فینال جام حذفی لیورپول را 2 بر یک شکست داد و قهرمان شد.

در آن زمان مورینیو،سرمربی فعلی یونایتد تنها 14 سال سن داشت. آرسن ونگر از آرسنال هم 27 ساله بود و برای ای اس پی وی استراسبورگ بازی می‌‎کرد. از بازیکنان فعلی آرسنال و یونایتد هم هیچ کدامشان به دنیا نیامده بودند. شی گیون تنها بازیکنی است که در این فصل بازی انجام داده و در آن سال هم به دنیا آمده بوده است و شماره یک در آن زمان رود استیوارت بوده است.

اما حالا همه توجهات روی آرسنال و منچستریونایتد در این فصل است؛ در بازی روز یکشنبه، زمانی که هر دو تیم در امارات می‌جنگند تا بیشترین امتیاز ممکن را از این بازی به دست آورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید