قیمت مرغ به تعادل رسید + جدول قیمت

کدخبر: ۱۶۷۷۱۸
قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ با ادامه روند کاهشی خود در هفته‌های گذشته به کمتر از ۷۰۰۰ تومان رسیده است.
به گزارش ایسنا، ‌بازار مرغ در ماه‌های گذشته وضعیت پرنوسانی داشته است؛ به گونه‌ای که در مقاطعی قیمت این محصول پروتئینی به بیش از کیلویی ۸۰۰۰ تومان هم رسید.

این در حالی بود که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرده بودند که قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت مرغ ۷۰۰۰ تا ۷۲۰۰ تومان است و فروش به قیمت بالاتر، گران فروشی محسوب می‌شود.

اما به تدریج روند قیمت گوشت مرغ با کاهش همراه شد و در اواخر فروردین ماه هر کیلوگرم آن به طور متوسط ۷۰۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر فروخته شد.

در حال حاضر نیز آخرین بررسی‌ها از بازار مرکز شهر حاکی از ادامه روند کاهشی قیمت گوشت مرغ است؛ به طوری که اکنون به طور متوسط قیمت گوشت مرغ به کیلویی ۶۷۰۰ تومان رسیده است و سایر اقلام گوشت مرغ هم با همین روند کاهشی همراه بوده است.

اکنون که قیمت مرغ به وضعیت تعادل رسیده است به نظر می‌رسد که دستگاه‌های و نهادهای نظارتی مسئولیت مهمی برای حفظ این وضعیت دارند تا بار دیگر در آینده دور و نزدیک قیمت گوشت مرغ به دلایل واهی افزایش پیدا نکند.

اما آخرین مشاهدات میدانی از بازار مرکز شهر نشان می‌دهد که در میان سایر اقلام پر مصرف گوشت مرغ، فیله مرغ کیلویی ۱۵ هزار تومان، سینه جوجه کبابی ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان، ران مرغ کیلویی ۷۰۰۰ هزار تومان و سینه مرغ کیلویی ۷۶۰۰ تومان قیمت دارد.

در میان سایر اقلام گردن مرغ کیلویی ۳۲۰۰ تومان، بال مرغ کیلویی ۷۸۰۰ تومان، و مرغ سبز ۱۱ هزار تومان فروخته می‌شود.

انواع اقلام گوشت مرغ قیمت
مرغ تازه ۶۷۰۰ تومان
سینه جوجه کبابی ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان
ران مرغ ۷۰۰۰ تومان
فیله مرغ ۱۵ هزار تومان
مرغ سبز ۱۱ هزار تومان
سینه مرغ ۷۶۰۰ تومان
بال مرغ ۷۸۰۰ تومان
گردن مرغ ۳۲۰۰ تومان

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید