تمجید نشریه گاردین از هنر دروازه بانی بیرانوند + فیلم

کدخبر: ۱۶۸۲۱۵
روزنامه مطرح گاردین انگلیس از هنرنمایی های دروازه بان پرسپولیس در میدان تمجید کرده است
تمجید نشریه گاردین از هنر دروازه بانی بیرانوند + فیلم

به‌ گزارش ایسنا، علیرضا بیرانوند علاوه بر این که دروازه‌بانی مطمئن در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس نشان داده است، مهارت های ویژه‌ای دارد که منحصر به اوست. پرتاب با دست‌های بلند و پاس گل از فواصل طولانی از بیرانوند دروازه‌بانی خاص ساخته است.

روزنامه‌ گاردین  درباره این دروازه‌بان نوشت: بیرانوند زمانی که در نفت تهران بازی می‌کرد، در بازی برابر تراکتورسازی هنر پاس خود را به نمایش گذاشت. عملکرد خوب او در آن سال برای نفت باعث شد تا او در تیم منتخب سال لیگ خلیج فارس ایران قرار بگیرد ولی این فقط همه چیز را درباره بیرانوند نمی‌گوید. ویژگی‌های منحصر به فرد این دروازه‌بان، بسیار جالب توجه است.

 

بیرانوند ویژگی خاصی دارد. او می‌تواند توپ را با دست جایی پرتاب کند که خیلی از انسان‌ها با پا نمی‌توانند آن کار را انجام بدهند. اینکه دروازه‌بان بتواند با دست پاس گل بدهد، در فوتبال خیلی کم رخ داده است ولی این دروازه‌بان ایرانی در سال ۲۰۱۵، دو بار این کار را انجام داد.

او یک بار با یک ضربه محکم پا و بار دیگر نیز با پرتاب بسیار بلندش این کار را انجام داد که البته مورد دوم بسیار عجیب و جالب توجه است. پاس گل او به امیر ارسلان مطهری در بازی نفت و تراکتورسازی، یکی از جالب‌ترین صحنه‌های فوتبال است. این دروازه‌بان در حال‌ حاضر در تیم فوتبال پرسپولیس بازی می‌کند.

عملکرد خوب علیرضا بیرانوند باعث شده تا این دروازه‌بان به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نیز دعوت شود و در حال‌ حاضر دروازه‌بان شماره نخست تیم‌ ‌ملی ایران محسوب می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید