آمار جالب توجه سیدجلال در آسیا

کدخبر: ۱۶۸۲۵۵
وقتی جلال حسینی بازی برگشت با الهلال را از دست داد، همه نگران خط دفاعی پرسپولیس شدند اما تیم برانکو در آن مسابقه گل نخورد تا در کورس رقابت برای صعود باقی بماند.
آمار جالب توجه سیدجلال در آسیا

به گزارش سایت ورزش نویس، پرسپولیسی‌ها جلال حسینی را خیلی دوست دارند و این چیز عجیبی نیست. چه از نظر فنی و چه از دیدگاه رهبری تیم، جلال بهترین عملکرد را در پرسپولیس داشته و این تیم را به ساحل آرامش رسانده است. با این وجود، انگار در آسیا بخت با این بازیکن ملی‌پوش یار نیست. پرسپولیس در حالی به سختی و به عنوان تیم دوم از گروهش در آسیا به مرحله بعد صعود کرد که خط دفاعی این تیم آمار ضعیف ۸گل خورده را از خودش به جا گذاشت و البته که در این ناکامی جلال حسینی هم سهیم است. پرسپولیس در مسابقات لیگ طی ۳۰بازی فقط ۱۴گل خورد که میانگین استثنایی «۰/۴۶» گل خورده در هر بازی را نشان می‌دهد، در حالی که دریافت ۸گل در ۶بازی آسیایی مشخص می‌کند سرخ‌ها در هر دیدار لیگ قهرمانان به طور متوسط «۱/۳۳» گل دریافت کرده‌اند؛ یعنی چیزی حدود ۳برابر بدتر از لیگ!

 جلال نباشد، گل نمی‌خورند!

وقتی جلال حسینی بازی برگشت با الهلال را از دست داد، همه نگران خط دفاعی پرسپولیس شدند اما تیم برانکو در آن مسابقه گل نخورد تا در کورس رقابت برای صعود باقی بماند. با این حال بازگشت جلال به ترکیب در مصاف با الوحده باعث شد ۲بار دروازه این تیم باز شود! امسال تنها مسابقه آسیایی که دروازه پرسپولیس در حضور جلال حسینی بسته مانده به دیدار برگشت با الریان مربوط می‌شود که آنجا هم توپ بازیکنان تیم قطری در دقیقه۹۰ به تیر دروازه سرخپوشان خورد! در مجموع ۵۴۰دقیقه بازی پرسپولیس در آسیا، حسینی کلا ۱۱۰دقیقه غایب بوده که سرخپوشان در این مدت گلی نخورده‌اند، در حالی که طی ۴۳۰دقیقه حضور حسینی در زمین، ۸بار دروازه این تیم باز شده؛ یعنی تقریبا هر ۵۴دقیقه یک گل! کاپیتان سرخ‌ها در همین بازی با الوحده هم روی گل اول تیم حریف مقصر بود و ابتدا دفع بد او بازیکنان تیم اماراتی را صاحب توپ کرد. با این همه اما همچنان تردیدی نیست که جلال حسینی یکی از بهترین مدافعان ایران و آسیاست که حضورش در زمین، بیشتر از هر بازیکن دیگری می‌تواند مایه آرامش خاطر هواداران باشد.

 بالاتر از امید ابراهیمی، بهترین شد

با به پایان رسیدن لیگ شانزدهم، جدول نهایی بهترین بازیکنان فصل از نظر تیم آنالیز برنامه نود هم تثبیت شد که بر این اساس جلال حسینی عنوان بهترین بازیکن یک سال گذشته را به خودش اختصاص داد. جلال بالاتر از امید ابراهیمی و محسن مسلمان، بهترین میانگین امتیازی در کل فصل را به خودش اختصاص داد و نهایتا برترین بازیکن لیگ شانزدهم شد. البته بدون این جدول هم به خوبی می‌شد فهمید حسینی چه مهره مهم و ارزشمندی برای پرسپولیس است. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های پرسپولیس امسال و پارسال، بدون تردید همین حضور موثر جلال در قلب خط دفاعی سرخ‌ها بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید