آتش سوزی ماشین هوندا در مسابقات فرمول یک +تصاویر

کدخبر: ۱۶۸۳۹۷
راننده اسپانیایی تیم هوندا که امیدوار بود ناکامی‌های فصل جاری را با یک رقابت خوب در خانه جبران کند در همان دور ابتدای نخستین تمرین در پیست بارسلونا، دچار آتش سوزی موتور و از پیست خارج شد.
آتش سوزی ماشین هوندا در مسابقات فرمول یک +تصاویر

مرحله پنجم مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان در حالی فردا، یکشنبه در پیست بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود که تیم مک‌لارن - هوندا باز هم یک تمرین نا امیدکننده را برگزار کرد.

فرناندو آلونسو، راننده اسپانیایی این تیم که امیدوار بود ناکامی‌های فصل جاری را با یک رقابت خوب در خانه جبران کند در همان دور ابتدای نخستین تمرین، دچار آتش سوزی موتور و از پیست خارج شد تا زاک براون، مدیر اجرایی مک لارن هم دچار ناراحتی و نا امیدی شود. آلونسو نیز که در دور اول، اتومبیل خود را از دست داده بود،‌ پیست را ترک کرد تا تنیس بازی کند!

 

براون با اعلام اینکه مهندسان شرکت هوندا به دنبال علت افت ناگهانی فشار روغن و آتش سوزی هستند، اظهار داشت: آلونسو می‌خواست شکست گرندپری روسیه را در اسپانیا جبران کند ولی در همان ابتدا، شروع بسیار بدی داشت. من از دیدن اتفاقی که برای او افتاد، ناراحت و نا امید شدم و تا حدی اعتماد خود را نسبت به هوندا از دست دادم. 

آلونسو نیز در این مورد گفت: از این حاثه اصلاً تعجب نکردم. ما در گرندپری روسیه، نتوانستیم یک دور هم بزنیم و در تمرین دیروز هم همین طور شد. کمابیش منتظر چنین اتفاقی بودم ولی بروز آن مقابل تماشاگران خودی، شرم‌‌ آور است.

یوسوکه هاسه‌گاوا، رئیس فرمول یک تیم هوندا در توضیح اتفاقی که برای اتومبیل آلونسو افتاد، گفت: فشار روغن به دلیل سوراخ بزرگی که در کف موتور ایجاد شده بود، کاملاً افت کرد. ما متوجه این موضوع شدیم ولی برای خبر دادن به آلونسو دیر شده بود و او تمرین را شروع کرده بود. علت آتش سوزی، ریختن موتور ماشین بود ولی هنوز دلیل برای آن پیدا نکرده‌ایم.

یکی از گزینه‌های پیش روی تیم هوندا برای رفع اشکالات فنی خود، همکاری با مرسدس است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید