برلین خواستار تشدید تدابیر امنیتی مرزی در لیبی

کدخبر: ۱۶۸۴۸۲
دولت آلمان از اتحادیه اروپا خواست تا در راستای تشدید تدابیر امنیت مرزی در لیبی به علت ورود موجی از پناهجویان سیاست لازم را اتخاذ کند.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه دی ولت، دولت آلمان در درخواستی که به اتحادیه اروپا ارائه داده بر لزوم تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای لیبی تاکید کرده است.

«توماس دیمیزیر» وزیر کشور آلمان با بیان اینکه مرزهای لیبی به علت ورود موجی از پناهجویان ناامن شده و اتخاذ تدابیر امنیتی در این باره کاملا ضرورت دارد، افزود: تنها با نگاه به اولین ماه میلادی سال جدید می توان به این تشخیص دست یافت که اقدامات صورت گرفته در جهت تامین امنیت مرزی در لیبی ناکافی بوده است.

وزیر کشور آلمان همچنین خاطرنشان کرد: از همکاران خود در اتحادیه اروپا می خواهم تا با در پیش گرفتن سیاست های راهبردی و کاربردی، مسیر تامین امنیت در لیبی را فراهم کنند.

این در حالی است که دو روز گذشته «عبدالرزاق الشنیتی» یکی از مسئولان مرکز مبارزه با مهاجران غیر قانونی در لیبی شب گذشته اعلام کرد: حدود ۷ تا ۸ هزار مهاجر در ۲۰۰ مرکز بازداشت در لیبی بسر می برند.

وی که در مراسم افتتاح مرکز بازداشت جدید در «تاجوراء» در حومه شرقی طرابلس سخنرانی می کرد، افزود: در این مرکز جدید در حال حاضر ۱۳۰ مهاجر غیر قانونی در بازداشت هستند که قرار بود توسط قاچاقچیان از دریای مدیترانه عبور داده شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید