حق پخش مسابقات تلویزیونی فوتبال ایران در فصل اینده نیز پرداخت نمی شود

فوتبال ایران در مسیر ورشکستگی

کدخبر: ۱۶۸۸۲۹
سال‌هاست که حق پخش تلویزیونی فوتبال، دغدغه اهالی ورزش ایران است اما صداوسیما نه تنها از دادن این حق امتناع می‌کند، بلکه بزرگ‌ترین منتقد فوتبال هم است.
فوتبال ایران در مسیر ورشکستگی

از وقتی فوتبال ایران نام حرفه‌ای به خود گرفت، خرج باشگاه‌ها چند برابر شد اما دخل آن‌ها روز به روز کمتر شد. این طور شد که باشگاه‌ها کاسه چه کنم دست گرفتند و سال به سال به بدهی‌هایشان اضافه شد.هر سال به جای جام و مدال، برگه شکایت طلبکاران در ساختمان باشگاه‌ها جا می‌گیرد و در این میان چند باشگاه هم به کلی نابود شدند.

در حال‌ حاضر در دنیا بالای 50 تا 60 درصد از درآمد ورزش به ویژه‌ در ورزش حرفه‌ای از طریق حق پخش تامین می‌شود که این مساله هنوز در ایران شکل قانونی به خود نگرفته است. باید یاد بگیریم از منابع باشگاه‌ها و به ویژه‌ برند آنها در جهت درآمدزایی ورزش استفاده کنیم.

در شرایطی که همه باشگاه های فوتبال ایران در فصل گذشته دراثربی پولی به مرز ورشکستگی رسیده اند تنها امید آنها محقق شدن حق پخش مسابقات بود.درچند ماه گذشته در شرایطی چند جلسه بین مدیران صدا و سیما وفدراسیون فوتبال برگزار شد که خروجی این جلسه ها از پرداخت پول فوتبال از سوی صدا و سیما حکایت داشت اما صحبت های دیروز رییس سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال مثل اب سردی بود که بر پیکر باشگاه های فوتبال ایران ریخته شد.

امیرعابدینی در خصوص حق پخش به ایسنا گفت:«حق پخش برای فصل آینده نیزمنتفی شده و منتظریم در این‌باره قانونی تصویب شود منتهی حقوق تلویزیونی و حقوق محتوای فوتبال محفوظ است و ما می‌خواهیم آن را وصول کنیم. صداوسیما دراین باره از ما زمان خواسته تا به یک توافق دست پیدا کنیم. امیدوارم شرایط خوبی برای فوتبال فراهم شود.»رییس سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه درآمدزایی فوتبال از طریق محتوا تا چه میزان خواهد بود، گفت:« این کار جدیدی است. برخی‌ها در فضای مجازی از محتوای فوتبال استفاده می‌کنند که تک تک آنها را به دادگاه می‌کشانیم. بدون مجوز از محتوای فوتبال استفاده می‌کنند. قطعا باشگاه‌ها از این حقوق بهره‌مند خواهند شد اما نمی‌دانم چقدر حاصل می‌شود چرا که تاکنون صفر بوده است.»

با این شرایط باید دید باشگاه های فوتبال ایران می توانند برای فصل آینده نیز روی پای خود بایستند و یا فقر منابع مالی آنها را به ورطه نابودی خواهد کشاند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید