ترامپ ناتو را به خلاصه‌گویی واداشت

کدخبر: ۱۶۸۹۳۷
ناتو قصد دارد تا برای حفظ دامنه توجه رئیس جمهوری آمریکا در نشست قریب‌الوقوع این ائتلاف نظامی مدت زمان سخنرانی‌ها را محدود کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فارن پالیسی، سخنران‌ها بین دو تا چهار دقیقه بیشتر نباید در این نشست صحبت کنند.

نشست ۲۸ کشور عضو ناتو قرار است در پایان ماه جاری میلادی در بروکسل، بلژیک حضور یابند.

یکی از منابع مطلع گفت: این واقعا مسخره است که باید برای جلب نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به این صورت عمل کنیم. انگار می‌خواهیم با یک کودک رفتار کنیم. کسی که دامنه توجهی کمی دارد و اطلاعی از ناتو و مسائل مربوط به سیاست ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان کمپین انتخاباتی خود مکررا این ائتلاف نظامی را مورد انتقاد قرار داده و مدعی بود که این ائتلاف "بیهوده و منسوخ" است.

البته پس از آنکه در ژانویه سال جاری میلادی روی کار آمد، موضع خود را نرم تر کرده است. با این حال، هنوز هم می گوید کشورهای اروپایی عضو ناتو باید هزینه‌های دفاعی خود را بپردازند.

تنها آمریکا و برخی از کشورها چون انگلیس، لهستان، استونی و یونان دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های دفاعی ناتو می کنند.

با وجود تغییر محدود موضع ترامپ، برخی از کارشناسان نگران این هستند که وی چگونه در نشست قریب‌الوقوع ناتو در بروکسل رفتار می‌کند.

خورخه بنیتز، کارشناس ناتو در اندیشکده شورای آتلانتیک گفت: حتی نشست کوتاه ناتو هم برای ترامپ سنگین است. ترامپ اصلا از آن خوشش نمی‌آید.

یکی دیگر از مقام های سابق ناتو گفت:‌ کشورهای شرکت کننده نگران شخصیت غیرقابل پیش بینی ترامپ هستند و نمی‌دانند او چگونه رفتار می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید