لابی‌های داغ در صحن مجلس/فریادهای نعمتی: دروغ نگویید! /دنبال حذف مطهری نیستیم

کدخبر: ۱۷۰۰۱۶
در آستانه برگزاری دومین انتخابات هیات رئیسه در مجلس دهم، امروز صحن علنی مجلس بیش از آنکه معطوف به دستورکار جلسه باشد، صحنه گعده‎ها و لابی‎های چند نفر بود.

به گزارش خبرآنلاین، غلامرضا تاجگردون، بهروز نعمتی و بهرام پارسایی دقایقی را دور صندلی غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی تجمع کرده بودند. مذاکرات آنها تا آنجا پیش رفت که نعمتی با فریاد گفت: «من بستم؟ من بستم؟ چرا دروغ می‎گویید؟» جعفرزاده میانجی گری کرد و نمایندگان اطرافش را دعوت به آرامش کرد. پس از دقایقی پارسایی به نزدیکی صندلی پزشکیان نقل مکان کرد و با او مشغول گفت و گو شد.

اگرچه از جایگاه خبرنگاران نمی‎شد جزئیات مذاکرات آنها را شنید اما به نظر این گفت و گوها بی ارتباط با حواشی چند روز اخیر نبود. اخباری که حکایت از رایزنی و نزدیکی فراکسیون مستقلین ولایی با فراکسیون اصولگرایان داشت و از بده بستان‎هایی با نمایندگان جبهه پایداری خبر می‎داد.

نعمتی ساعتی بعد به جمع خبرنگاران آمد و با بیان اینکه مذاکرات روز جمعه ما با دو فراکسیون مستقلین، ولایی و امید نهایی نشد و خروجی مشخصی نداشت، افزود: آقای مطهری پیشنهاد کرد که رئیس مجلس ثابت باشد و منشی ها سه به سه، با نامزدهایی از سوی هر سه فراکسیون رقبت کنند. همچنین برای انتخاب نواب رئیس علاوه بر مطهری و پزشکیان، دو نامزد دیگر نیز به صحن علنی معرفی شوند.

او تاکید کرد که به دنبال حذف مطهری نیستیم و برخی برای سهم خواهی این موضوع را مطرح می کنند.

گفتنی است در گوشه ای دیگر از صحن علنی مجلس، حاجی‎بابایی، زاهدی و دهقان تجمع کرده و مشغول رایزنی بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید