نتانیاهو: هنوز از ترامپ چک سفید نگرفته ایم

کدخبر: ۱۷۰۳۸۶
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع هم حزبی های خود نسبت به حمایت بی دریغ ترامپ از تل آویو ابراز تردید کرد و گفت تایید وی به منزله چک سفید امضا برای ما در موضع گیری نسبت به مسئله فلسطین نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتص، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی حزب لیکود در پاسخ به سوال برخی از اعضا که خواستار مطلع شدن از موضع وی در خصوص راه حل دو دولت شده بودند، گفت: تل آویو هیچ چک سفید امضایی از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بابت سیاستی که در قبال درگیری بلندمدت با فلسطین اتخاذ می کند، ندارد و هر کسی هم که خلاف این فکر می کند، در اشتباه است.

وی افزود: اگرچه ما رابطه گرمی داریم و به درک مشترکی از مواضع رسیده ایم، اینکه گمان کنیم چک تضمین شده ای در اختیار داریم، دور از واقعیت خواهد بود.

نتانیاهو در عین حال مدعی شد اگرچه ترامپ متعهد به برقراری سازش میان طرفین شده است، تل آویو باید (در حفظ منافع خود) عاقلانه و مسئولانه عمل کند.

وی صحبت های خود را با ادعای دفاع از تمامیت ارضی (!) صهیونیست ها پایان داد و گفت تل آویو می تواند تصمیم های زیادی بگیرد و اظهارات زیادی را مطرح کند اما وقتی پای حساب کردن روی حمایت آمریکایی ها به میان می آید، شخصا ترجیح می دهد که خیلی اغراق نکند.

گفتنی است ترامپ در نخستین سفر خارجی خود که هفته گذشته انجام داد، علاوه بر عربستان سعودی، از سرزمین های اشغالی نیز بازدید کرد و در راستای آنچه که تلاش برای به سرانجام رساندن مذاکرات سازش توصیف کرد، دیدارهای جداگانه ای با نتانیاهو و ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید