3 سناریوی فراکسیون امید برای انتخاب هیات رئیسه مجلس

کدخبر: ۱۷۰۴۶۲
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از پیش بینی سناریوهای سه گانه برای انتخابات هیات رییسه مجلس در جلسه امروز مجمع عمومی این فراکسیون خبر داد.
3 سناریوی فراکسیون امید برای انتخاب هیات رئیسه مجلس

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری نشست مجمع عمومی این فراکسیون با حضور مطهری و پزشکیان نواب رییس مجلس اظهار کرد: نشست مجمع عمومی فراکسیون امید با حضور حدود ۱۲۰ نفر از اعضای این فراکسیون و به ریاست محمدرضا عارف تشکیل شد و در ابتدا گزارشی از روند مذاکرات تیم تعامل به مجمع عمومی ارائه شد.

وی افزود: در ادامه آنچنان که از ابتدا مطرح شد، بر حفظ وضع موجود و آرامش بر جامعه و مجلس تاکید شد و هرگز هم به دنبال حذف هیچ گروه و جریانی نبوده و نیستیم. با این حال به دلیل اینکه پیام های جسته و گریخته از بیرون فراکسیون مخابره شده و پیام دقیق و مشخصی ارائه نشد در مجمع عمومی فراکسیون برای سه سناریو تصمیم گیری کردیم.

سخنگوی فراکسیون امید یادآور شد: بر اساس سناریوی اول و اصلی، مجمع عمومی فراکسیون با فرض حفظ ریاست علی لاریجانی، برای دو کرسی نایب رییسی درمورد آقایان پزشکیان و مطهری به اجماع رسید و برای ناظران و دبیران نیز با فرمول ۳+۳+۳ به نسبت هر سه فراکسیون تصمیم گیری کرد.

وی تاکید کرد: در سناریوی دوم نیز در صورتی که دوستان در فراکسیون های ولایی و مستقلین برخلاف آنچه قبلا گفتند با فرمول ۶+۶ به نتیجه نرسند، سعی خواهیم کرد با فراکسیون مستقلین لیست مشترک بدهیم و در نهایت در سناریوی سوم درصورتی که این توافق بین آن دو فراکسیون حاصل شود، لیست مستقل ۱۲ نفره معرفی می‌کنیم.

سخنگوی فراکسیون امید از واگذاری تصمیم گیری نهایی به هیات رییسه فراکسیون خبر داد و گفت: همچنین در این جلسه رای گیری کردیم که باتوجه به آنکه نظر دو فراکسیون مستقلین و ولایی هنوز به ما اعلام نشده، تصمیم گیری درباره اینکه چگونه وارد عمل شویم، ازسوی مجمع عمومی به هیات رییسه فراکسیون واگذار شد.

وی در پایان تصریح کرد: گزینه اصلی ما همواره حفظ آرامش جامعه و صحن مجلس است و باتوجه به جو مسمومی که این چند روز ایجاد شد، تمایل داریم به صورت توافقی با همه نمایندگان اقدام کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید