مدیریت نوشیدن آب از افطار تا سحر، مشکلات گوارشی را کمتر می‌کند

کدخبر: ۱۷۱۳۸۸
یک متخصص تغذیه گفت: در روزهای ماه مبارک رمضان، کاهش تحرک بدنی، کاهش مصرف فیبرها و مایعات در افراد، تاثیر بسیاری در بروز و شیوع یبوست دارد.

به گزارش ایران پزشک، منصور رضایی، متخصص تغذیه با اشاره به مشکلات گوارشی در ماه رمضان، گفت: یکی از مشکلات شایع گوارشی در طول سال و به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، یبوست است؛ زیرا در این زمان، معمولا تحرک افراد و مصرف برخی از فیبرها و مایعات کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در نتیجه کاهش تحرک بدنی، مصرف فیبرها و مایعات در روزهای ماه ضیافت الهی در افراد تاثیر بسیاری در بروز و شیوع یبوست دارد.

این متخصص تغذیه به روزه داران توصیه کرد: افراد اگر می‌خواهند مشکل گوارشی کم‌تری داشته باشند و از یبوست کمتر رنج ببرند تا حد امکان سعی کنند مدیریت آب را در طول روز داشته باشند و مصرف منابع آبی را که همراه با فیبرها باشند به ویژه میوه و سبزی افزایش دهند و در مقابل از مصرف چای اجتناب کنند.

وی ادامه داد: چون چای به عنوان یک ماده قابض است و احتمال یبوست را افزایش می‌دهد.

رضایی در پایان در برنامه «یک نکته یک متخصص» رادیو سلامت اظهار کرد: روزه‌داران سعی کنند بین وعده‌های افطار تا شام یا تا قبل از سحر، تحرک فیزیکی خود را داشته باشند؛ زیرا افزایش تحرک و مصرف مایعات به افزایش حرکت دستگاه گوارش کمک و یبوست را تا حدودی درمان می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید