نشست محرمانه السیسی با نتانیاهو و هرتزوگ در قاهره

کدخبر: ۱۷۱۷۹۳
یک روزنامه صهیونیستی از دیدار محرمانه رئیس جمهوری مصر با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر اپوزیسیون این رژیم در قاهره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه هاآرتص روز دوشنبه در گزارشی نوشت: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و اسحاق هرتزوگ رهبر اپوزیسیون اسرائیل در قاهره با یکدیگر نشست محرمانه برگزار کردند.

این نشست در ماه آوریل سال گذشته و در اوج تلاش های بین المللی برای ایجاد طرحی منطقه ای برای صلح با عبدالفتاح السیسی برگزار شد. نتانیاهو و هرتزوگ شبانه با یک هواپیما وارد قاهره شده و در کاخ ریاست جمهوری مصر، دیدار محرمانه با السیسی داشتند. رئیس جمهوری مصر، مقامات اسرائیل را برای اتخاذ اقدامات سیاسی مورد نظر جهت پیشبرد روند صلح تحت فشار گذاشت.

گفته می شود این دیدار یک ماه پس از نشست محرمانه نتانیاهو، السیسی، جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا و عبدالله دوم پادشاه اردن جهت تدوین یک طرح صلح منطقه ای انجام شد.

نتانیاهو در نشست العقبه به هرتزوگ اعلام کرد که خواستار گفتگو با رهبران کشورهای عربی شود زیرا آنها به نتانیاهو اعتماد ندارند. از همین رو، رهبران کشورهای عربی از آنجایی که نتانیاهو در تحقق صلح پیشرفتی حاصل نکرده بود از این پس با هرتزوگ گفتگو کرده و از وی به عنوان رئیس دومین حزب بزرگ در کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) پس از حزب لیکود برای پیوستن به کابینه نتانیاهو دعوت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید