ارتباط بحران قطر و حوادث تروریستی تهران

کدخبر: ۱۷۱۹۰۳
شبکه تلویزیونی 'آ.تی .وی ' جمهوری آذربایجان روز سه شنبه طی گزارشی در باره جریانات جاری خاورمیانه گفت: بحران قطر و حوادث تروریستی در تهران حلقه های یک زنجیره هستند .
ارتباط بحران قطر و حوادث تروریستی تهران

به گزارش ایرنا، در این گزارش ویژه مربوط به جریانات جاری خاور میانه اعلام شد ، وقوع حادثه تروریستی در پایتخت ایران در پی بروز بحران قطر نشان دهنده همبستگی آنها به یک دیگر می باشد . 

بختیار فتح الله اف گزارشگر شبکه تلویزیونی 'آ.تی .وی ' با اشاره به سفر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به عربستان و تلاش های ایجاد ائتلاف ضد ایران کشورهای عربی به رهبری ریاض، گفت: قطر حاضر به پیوستن به این ائتلاف نشد و پس از مخالفت دوحه با ائتلاف ضد ایرانی کمپین گسترده علیه قطر به فرماندهی واشینگتن آغاز شد . 

در این گزارش اتهامات علیه قطر درباره حمایت این کشور از گروه های تروریستی که از سوی رییس جمهوری آمریکا مطرح شد، مورد اشاره قرار گرفت و اضافه شد: در چنین شرایط سئوالی پیش می آید که اگر قطر تاکنون از گروه های تروریستی حمایت می کرد، سران آمریکا و این کشورهای عربی تا به حال چرا سکوت اختیار کرده بودند . 

شبکه تلویزیونی 'آ.تی .وی ' افزود: پاسخ این سئوال خیلی ساده است، چرا که پس از مخالفت قطر برای پیوستن به ائتلاف ضد ایرانی، کمپین گسترده علیه این کشور را آغاز کردند . 

بنا به این گزارش، اقدامات عربستان و چند کشور دیگر علیه قطر و قطع روابط دیپلماتیک با این کشور و اعمال تحریم های علیه آن و اقدامات تروریستی در تهران حاکی از تلاش های برای اجرای سناریوهای خطرناک در منطقه می باشد . 

این گزارش خاطر نشان کرد: رهبر عالی ایران اقدامات تروریستی در تهران را سفارشی از سوی آمریکا و عربستان اعلام و بیان کرد که 'این ترقه بازی ها نمی تواند تاثیری بر اراده ملت ایران داشته باشد و موجب افزایش تنفر علیه آمریکا و عربستان خواهد شد' . 

'آ.تی .وی ' همچنین سخنان علی لاریجانی رییس شورای اسلامی ایران مبنی بر این که آمریکا متحد داعش است و آمریکا و سیا منبع اصلی ترور در منطقه هستند و آنها نمی توانند ارزش های دینی و دمکراسی ما را از بین ببرند را یادآور شد . 

در بخشی از این گزارش آمده است، تحریم ها علیه قطر اثر بخش نبوده و ایران پنج هواپیمای حامل مواد غذایی برای این کشور ارسال کرده و از طرف دیگر ترکیه، پاکستان و روسیه حمایت های خود را از دوحه اعلام کردند . 

در این گزارش همچنین اعلام شد، بحران قطر موجب نزدیکی مواضع تهران و آنکارا شده و سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه بلافاصله پس از بروز این بحران و اقدامات تروریستی در تهران نشانگر این نزدیکی میان دو کشور می باشد . 

شبکه تلویزیونی 'آ. تی .وی ' در پایان این گزارش خود، ضمن زیر سئوال بردن ائتلاف ضد قطر افزود: کشورهای عربی که 50 سال است در راه رسیدن به یک هدف واحد نتوانستند متحد شوند ولی نمایش فوری آنها در همبستگی علیه قطر جای تاسف دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید