مقابله پرهزینه سعودی‌ها با شبکه ورزشی قطر

کدخبر: ۱۷۲۴۰۰
اختلافات سیاسی چند کشور عربی از جمله عربستان با قطر در سطح وسیعی به ورزش نیز کشیده شده و هر روز نیز افزایش پیدا می کند.در همین حال عربستان سعودی برای مقابله با شبکه ورزشی سرشناس قطر دست به اقدامی پرهزینه خواهد زد.
مقابله پرهزینه سعودی‌ها با شبکه ورزشی قطر

روابط سیاسی و ورزشی کشورهای عربی به سرکردگی عربستان روز به روز در حال‌  بدتر شدن با قطر است. عربستان سعودی اختلاف و تنش سیاسی خود با قطر را به ورزش هم کشاند تا جایی که اعلام کرد تیم‌های این کشور دیگر حاضر نیستند در خاک قطر به میدان بروند و شبکه BEIN SPORT قطر را که یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ورزشی در جهان به شمار می‌آید، تحریم و تاکید کرد که دیگر امتیاز پخش بازی‌های زنده را از این شبکه خریداری نخواهد کرد.

عربستان به دنبال راه‌اندازی شبکه تلویزیونی ورزشی به نام بی.بی.اس اسپورت است که به ادعای آنها همه رقابت‌های ورزشی را بدون پرداخت هزینه پخش خواهد کرد و از این طریق ضربه سنگینی به شبکه ورزشی قطر وارد خواهد کرد.

مفلح الهتفاء، مدیر رسانه‌ای شهر ورزشی عربستان گفت که این شبکه بزرگ دارای یازده کانال خواهد بود که بدون این که مانند BEIN SPORT قطری کارتی باشند، رقابت‌های مختلف را پوشش می‌دهند.

جالب است که در بین کشور های عربی هم برخی از آنها به حمایت خود از قطر اصرار دارند.هواداران یک تیم تونسی بنری جالبی را در حمایت از کشور قطر به ورزشگاه بردند که باعث محرومیت سنگین آنها شد.هواداران تیم‌ ‌الافریقی تونس در دیدار فینال جام حذفی تونس دست به اقدامی بسیار جالب زدند که محرومیتی سنگین را برای آنها به دنبال داشت تا جایی که هواداران این تیم 7 بازی خانگی نمی‌توانند به ورزشگاه بروند.

هواداران این تیم‌ ‌تونسی بنری را به ورزشگاه بردند که روی آن نوشته شده بود: «ای حاکمان عرب از شما بیزاریم. شما قطر را محاصره اقتصادی کرده‌اید در حالی که اسرائیل در آرامش زندگی می‌کند.»

این دیدار که ورزشگاهی پر از تماشاگر برگزار شد، همه حاضران یک صدا نام قطر را فریاد می‌زدند و علیه رژیم اشغالگر قدس شعار سر می‌دادند و آنها را دشمن مسلمانان و اسلام خطاب می‌کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید