واکنش سخنگوی دولت به ادعای بازداشت نظامیان ایران توسط عربستان

کدخبر: ۱۷۲۶۳۳
سخنگوی دولت درباره تیراندازی سعودی ها به یک قایق صیادی ایرانی گفت: طبیعی است که صیادان با توجه به استفاده از دستگاه های ناوبری اشتباهاتی داشته باشند اما درهیچ کجای دنیا به سوی صیادان آتش گشوده نمی شود.
واکنش سخنگوی دولت به ادعای بازداشت نظامیان ایران توسط عربستان

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری و در پاسخ به اینکه دولت سعودی مدعی بازداشت تعدادی نظامی ایرانی شده اند، افزود: این افراد نظامی نبوده اند بلکه تعدادی از صیادان هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست ها در شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسیده بود، گفت: در ارتباط با تنبیه تروریست ها می بایست مسیری طی می شد که همه این مسیر را رعایت می کنند و آنچه در دستور کار شورای عالی امنیت ملی است به شورا منتقل خواهد شد و آنچه صورت گرفت در مسیر درست و منطقی بوده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه دولت برنامه ای برای تقویت روابط تجاری با قطر دارد یا خیر؟ گفت: یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی معطوف به بهبود روابط با کشورهای همسایه و منطقه است.

نوبخت افزود: در شرایطی که کشور قطر قرار دارد همه کشورها می بایست کمک کنند تا این مرحله گذار سپری شود و بدعت جدیدی در منطقه شکل نگیرد. کشورها فکر نکنند می توانند از طریق قطع روابط و حصر اقتصادی ،سیاست های خود را به کشورهای همسایه تحمیل کنند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند روش خصم آمیز را به روابط حسنه تبدیل کند و می توان از طریق گفت وگو مسایل را حل کرد .

سخنگوی دولت تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته توسط عربستان سعودی در یمن و قطر چهره ای خشن از اسلام را به جهان عرضه می کند. وظیفه کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران در این مرحله، خطیر است چرا که همچون گذشته تلاش دارد چهره رحمانی و واقعی از اسلام را که جاذبه کافی در کشورهای اروپایی و مسیحی داشته باشد به جهان نشان دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید