جاسوسی از کاربران ایرانی در تلگرام !

کدخبر: ۱۷۲۹۱۶
پژوهشگران حوزه امنیت کمپانی دکتر وب به تازگی تروجانی را در اندروید کشف کرده اند که مجرمان سایبری آن را از پروتکل تلگرام کنترل می نمایند.
جاسوسی از کاربران ایرانی در تلگرام !

این برنامه مخرب می تواند به اجرای دستورات هکرها پرداخته و اطلاعات محرمانه کاربران را به سرقت ببرد.

به گزارش دکتر وب، تروجان مذکور که Android.Spy.377.origin نام دارد در واقع یک ابزار مدیریت از راه دور (RAT) است که در ظاهر اپلیکیشن های سالم و بی خطر انتشار می یابد. ظاهرا این تروجان اخیرا موفق شده که برخی دیوایس های ایرانی ها را هم آلوده کند. تروجان مذکور می تواند در قالب اپلیکیشن هایی به نام اینستا پلاس (Insta Plus)، پروفایل چکر (Profile Checker) و Cleaner Pro به تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی وارد شود.

این تروجان به محض آغاز کار، به صاحب دیوایس پیشنهاد می دهد که از محبوبیت خود در میان کاربران تلگرام باخبر شود، و برای دستیابی به این مقصود آیدی تلگرام کاربر را طلب می کند. پس از این که قربانی اطلاعاتش را وارد کرد، تروجان Android.Spy.377.origin تعداد «افراد بازدید کننده» از پروفایل کاربر را به نمایش وی در می آورد، هر چند که در حقیقت این کار را انجام نداده و آماری کذب و غیر واقعی ارائه می کند.

20170623123437498

این موضوع باعث می شود که کاربر خطر این نرم افزار مخرب را جدی نگرفته و نسبت به عملکرد آن مشکوک نشود. تروجان Android.Spy.377.origin حتی گاهی اوقات می تواند پس از اجرا روی سیستم عامل، آیکن میان برش را هم از صفحه خانه حذف کرده و برای جلوگیری از برانگیخته شدن شک کاربر صفحه خود را هم به طور کامل ببندد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید