شارژ دستگاه‌های برقی با استفاده ازعرق بدن!

کدخبر: ۱۷۳۱۴۷
محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیه‌گو موفق به توسعه یک پچ پوستی شدند که تنها با استفاده از عرق انسان می‌تواند یک رادیو را به مدت 2 روز نیرودهی کند.
شارژ دستگاه‌های برقی با استفاده ازعرق بدن!

این پچ پوستی که از سوخت زیستی بهره می‌برد، از عرق بدن برای تأمین قدرت خود استفاده می‌کند در آینده نزدیک می‌تواند برای شارژ دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های همراه استفاده شود.

این پچ به این منظور توسعه یافته است که افراد در خارج از منزل نیز بتوانند تلفن‌های همراه خود را شارژ کنند.پچ پوستی جدید در ابعاد چند سانتی‌متر بوده و به طور مستقیم به پوست می‌چسبد.

این پچ با استفاده از آنزیم‌هایی که مانند فلزات داخل باتری‌های معمول عمل می‌کنند کار کرده و سپس از اسید لاکتیک موجود در عرق، نیرو می‌گیرد.

محققان این پژوهش می‌گویند که گرفتن قدرت کافی از این پچ تا حدی پیچیده است، اما آنها در حال حاضر قادر به استخراج 10 برابر بیشتر از نمونه‌های قبلی هستند.

محققان  اظهار کردند: این فناوری همچنین قادر خواهد بود تا برفعالیت‌های یک ورزشکار نظارت کند، اما هدف اصلی این است که بتوانیم با استفاده از آن، سلامت انسان را ردیابی کنیم.

برای مثال، این پژوهش می‌تواند راه را برای نظارت بر سطوح گلوکز در افراد مبتلا به دیابت هموار کند.

محققان این پژوهش تاکید کردند: این اولین بار است که با استفاده از یک فناوری پوشیدنی که نیروی خود را از سوخت زیستی تامین می‌کند، می‌توان یک رادیو را نیرودهی کرد.

این پژوهش در Energy and Environmental Science journal منتشر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید