اگر نوزاد باهوش میخواهید میوه بخورید!

کدخبر: ۱۷۳۷۳۶
بر طبق بررسی‌های انجام شده، خوردن میوه زیاد در دوران بارداری می‌تواند منجر به بدنیا آمدن نوزاد با هوش شود، کودکی که دارای رشد شناختی بیشتر از بقیه باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، شاید همه ما شنیده باشیم که خوردن یک عدد سیب در روز می‌تواند مانع بسیاری بیماریها از جمله سکته مغزی و حمله قلبی شود، اما اخیرا پزشکان و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن میوه در دوران بارداری می‌تواند رشد شناختی کودک را افزایش داده و در دوران یکسالگی یا سال اول زندگی به مراتب سطح هوشی ،شناخت اجتماعی و عاطفی وی از دیگران ممتاز باشد.

بر طبق گزارش‌های یک مجله معتبر، مادرانی که در طول بارداری خود بیشتر از میوه‌ها استفاده کرده بودند، فرزندشان در سال اول زندگی دارای ضریب هوشی و رشد شناختی بیشتری بودند. در این تحقیق میزان و میانگین هوشی کودک 100 برآورد شده که دو سوم افراد دارای ضریب هوشی یا IQ 15 الی 85 می‌باشند. بر همین اساس مادرانی که در طول بارداری شش یا هفت وعده میوه و یا آبمیوه میل می‌کردند کودک آنها دارای امتیاز بالاتر بود.

یکی از اساتید دانشگاه می‌گوید میوه و آبمیوه تازه سابقه طولانی در یادگیری و تقویت حافظه دارد و کمبود آن ممکن است باعث عقب افتادگی ذهنی و اوتیسم گردد.

هر چند پزشکان معتقدند که مادرانی که دارای دیابت بارداری هستند باید با پزشک خود مشورت کنند تا میزان مفید در خوردن میوه را رعایت نمایند. آنها در ادامه می‌گویند، باید برنامه‌ای منظم و سازماندهی شده برای مادران تهیه شود که بتوانند فرزندانی با رشد شناختی و IQ بالاتر بدنیا آورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید