کابوس آمریکایی ها آزمایش شد / آلاسکا در تیررس حمله اتمی کره شمالی + عکس

کدخبر: ۱۷۴۲۸۰
سرانجام اتفاقی که دونالد ترامپ می گفت رخ نمی دهد رخ داد و کابوس آمریکایی ها را تکمیل کرد. کره شمالی اولین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای خود را انجام داد.
کابوس آمریکایی ها آزمایش شد / آلاسکا در تیررس حمله اتمی کره شمالی + عکس

به گزارش اقتصادنیوز ، این به معنی آن است که اکنون بخش هایی از خاک آمریکا در تیررس موشک های کره شمالی قرار گرفته اند. کابوس وقتی تکمیل می شود که این موشک ها دارای توان حمل کلاهک هسته ای نیز باشند.

کره شمالی اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرده است. موشکی که توانست بیش از 2000 کیلومتر در آسمان بالا رفته و با استفاده از اثر بالستیک به راه خود ادامه دهد. با این موشک اکنون ایالت آلاسکای آمریکا در تیررس موشک های قاره پیمای کره شمالی قرار گرفته است.

برنامه موشکی کره شمالی

دونالد ترامپ چندی قبل با اطمینان اعلام کرد که آزمایش موشک بالستیک کره شمالی اتفاقی است که هرگز به وقوع نمی پیوندند، اما امروز که مردم آمریکا از خواب بیدار شدند با خبر آزمایش موفقیت آمیز این موشک رو به رو شدند.

فاصله کره شمالی تا واشنگتن در حدود 10 هزار و 700 کیلومتر است و اکنون که کره شمالی به فناوری بالستیک دست یافته این خطر وجود دارد که بتواند برد موشک هایش را به واشنگتن نیز برساند.

کره شمالی پیش از این نیز موشک هایی با برد بلند داشت که به آلاسکا نیز می رسیدند اما موشک های بالستیک به دلیل آنکه از خارج از جو زمین حرکت می کنند قابلیت دور ماندن از رادارها را داشته و رهگیری و نابود کردن آنها دشوارتر است. همین مساله آزمایش موشکی جدید کره شمالی را برای آمریکایی ها ترسناکتر می کند.

331635_122

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید