دزدی سارق از خانه قاضی پرونده اش!

کدخبر: ۱۷۴۳۵۰
سارق سابقه‌‌داری که به طور اتفاقی از خانه قاضی پرونده کلاهبرداری خودش سرقت کرده بود، با رأی دادگاه به قطع ید (دست) محکوم شد.
دزدی سارق از خانه قاضی پرونده اش!

شرق نوشت : سال ٩٤ مأموران متوجه رفتار مشکوک دو مرد در حال جابه‌جایی اموال یک منزل در خیابان کارگر شمالی شدند و با هوشیاری در یک زمان مناسب آنها را غافلگیر کردند. دو مرد سارق زمانی که متوجه حضور مأموران در محل شدند، پا به فرار گذاشتند اما پس از تعقیب‌وگریز در نهایت مأموران آنها را دستگیر و بازجویی کردند. مأموران در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند این دو مرد که مهران و رامین نام دارند، افراد سابقه‌‌داری هستند که سابقه کلاهبرداری نیز دارند؛ این در حالی بود که سارقان به مأموران گفته بودند تاکنون سابقه‌ای نداشته‌اند و اولین‌بار است که دست به چنین کاری می‌زنند.

مأموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند این دو مرد تاکنون از شش منزل مسکونی در غرب تهران سرقت کرده‌اند که یکی از آنها منزل قاضی پرونده‌ای است که رامین در آن به جرم کلاهبرداری محاکمه و محکوم شده بود و قاضی در آن پرونده در مجازات رامین تخفیف داده بود تا به او فرصت دوباره‌ای بدهد اما او از این فرصت استفاده نکرد و بار دیگر به کارهای خلاف روی آورد. این دو مرد هنگامی که متوجه شدند نمی‌توانند موضوع را از پلیس پنهان نگه دارند و مأموران مستندات محکمی علیه آنها دارند، به کار خود اعتراف کردند. مهران به مأموران گفت: شرایط مالی خوبی نداشتم، برای همین با دوستم رامین نقشه‌ کشیدیم از منازل سرقت کنیم. برای همین منازلی را که رفت‌و‌آمد در آنها کم بود، شناسایی و از آنها سرقت می‌کردیم. رامین نیز حرف‌های دوستش را تأیید کرد و گفت: تاکنون همراه با مهران از شش منزل مسکونی سرقت کرده‌ایم.

به‌این‌ترتیب با توجه به شکایت شاکیان و گفته‌های متهمان و سایر مدارک موجود در پرونده، کیفرخواستی علیه متهمان صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه هشت دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغرزاده ارسال شد. روز گذشته مهران به دلیل اینکه در یکی از زندان‌های کرمانشاه در حال گذراندن محکومیت‌های قبلی‌اش بود، از زندان کرمانشاه به تهران اعزام نشده ‌بود، به همین دلیل به اتهام او رسیدگی نشد، اما رامین برای دفاع از خود پای میز محاکمه رفت. در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد؛ او گفت: این افراد از هر منزلی بین ٢٠ تا صد میلیون تومان سرقت کرده‌اند؛ حتی در یکی از منازل ١٦ دست لباس، پرده و شوفاژ نیز به سرقت برده‌اند.

پس از قرائت کیفرخواست شکات به ترتیب در جایگاه ویژه حاضر شدند و شکایت خود را مطرح کردند. بعد از آن رامین در برابر قضات ایستاد و گفت: من همه سرقت‌ها را قبول ندارم و فقط در یکی از سرقت‌ها شرکت داشتم. او در پاسخ به این سؤال که چرا در بازجویی‌ به سرقت از شش منزل اعتراف کرد‌ه است، گفت: مهران، من و خانواده‌ام را تهدید کرد برای همین مجبور به اعتراف شدم. گفته‌های رامین در حالی بود که مأموران برخی از اموال مسروقه را در خانه او کشف کرده بودند و یکی از شاکیان به قضات گفت: از منزل من یک دوربین فیلم‌برداری سرقت شده بود که بعد از کشف آن متوجه شدم رامین با آن از سفر شمالش فیلم‌برداری کرده است.

با پایان گفته‌های شاکیان و متهم، ختم جلسه اعلام شد. قضات وارد شور شدند و رامین را به قطع ید محکوم کردند؛ مهران نیز در روزهای آینده پای میز محاکمه خواهد رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید