جزئیات ورود اولین محموله فولکس واگن پس از 17 سال

کدخبر: ۱۷۴۳۶۲
واردات خودروهای سواری فولکس‌واگن از ماه آینده در گروه خودروسازی ماموت انجام خواهد شد. در سایت ایرانی فولکس‌واگن زمان ورود این برند پرفروش جهانی به کشورمان را ۳۵ روز دیگر پیش‌بینی کرده است.
جزئیات ورود اولین محموله فولکس واگن پس از 17 سال

فولکس‌واگن ماه آینده صادرات خودروهای سواری خود را به ایران آغاز خواهد کرد. با آغاز این همکاری، این برند بعد از ۱۷ سال به بازار خاورمیانه بازمی‌گردد و می‌تواند وابستگی این خودروساز آلمانی را به بازارهای فرامرزی چون برزیل و چین کاهش دهد. به گفته فولکس‌واگن این شرکت قرار‌دادی با گروه ماموت به امضا رسانده است که براساس آن دو مدل تیگوان و پاسات فولکس‌واگن به این کشور صادر خواهد شد. همچنین قرار است این شرکت در ایران از ۸ نمایندگی با محوریت تهران بهره‌ ببرد.

این خبری است که روی خبرگزاری رویترز رفته و گزارش و پیش‌بینی «دنیای‌خودرو» در ۳۰ خرداد سال جاری را تایید می‌کند. در آن گزارش، «دنیای‌خودرو» از ورود قطعی این برند آلمانی به کشورمان خبر داده بود. وسواس بسیار زیاد این خودروساز آلمانی باعث شد خبر امضای قرارداد و انتخاب مدل خودروها با گمانه‌زنی‌های بسیاری همراه شود تا حدی که برخی از سایت‌ها از عدم توافق فولکس‌واگن با ماموت خبر دادند.

اما «دنیای خودرو» سی‌ام خردادماه اعلام کرد: در نهایت این خودروساز آلمانی با دو مدل پاسات و تیگوان به بازار کشورمان خواهد آمد. به نظر می‌رسد از این دو خودرو پاسات در کشورمان تولید شود و تیگوان هم از طریق واردات، به بازار خودروی کشورمان عرضه خواهد شد. ضمن اینکه خودروی دیگری که احتمال دارد در آینده در سبد عرضه این دو شرکت قرار گیرد، خودروی پولو است. ممکن است این خودرو هم کاندیدای تولید در کشورمان باشد.

خودروی پاسات یکی از پرفروش‌ترین خودروها در اروپاست.

در این زمینه مهرزاد فردوس، مدیرعامل ماموت خودرو می‌گوید: «بازار خودروی ایران در حال حاضر با تغییراتی بر پایه تامین نیاز مشتریان روبه‌رو شده است. راحتی، سازگاری با محیط‌زیست، ایمنی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و خدمات مدرن اهمیت بسزایی بین ایرانیان دارد که باعث می‌شود صنعت خودرو مورد بازنگری قرار گیرد. ماموت‌خودرو مفتخر است به عنوان شریک فولکس‌واگن در ایران به عنوان بخشی از این روند تحول شناخته می‌شود.» ماموت‌خودرو به عنوان واردکننده رسمی ایران، قرار است به واردات و توزیع خودروهای فولکس‌واگن در ایران بپردازد.

خودروی سدان فولکس‌واگن قیمتی حدود ۳۰ هزار دلار (چیزی حدود ۱۱۰میلیون تومان) دارد. در سال ۲۰۱۶ فولکس‌واگن موفق به فروش ۲۰۶ هزار و ۸۱۳ دستگاه خودروی پاسات در اروپا شده است که نشان از کیفیت و محبوبیت این خودرو در اروپا دارد. در پنج ماه ابتدایی سال ۲۰۱۷ نیز بیش از ۷۸ هزار دستگاه خودروی پاسات در اروپا فروخته شده است. همچنین متوسط فروش این خودروی محبوب آلمانی در آمریکا سالانه بیش از ۷۰ هزار دستگاه بوده است. در سال‌های‌ ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در مجموع بیش از ۱۵۰هزار دستگاه خودرو از این مدل در آمریکا به‌فروش رسیده است.

همچنین خودروی دیگری که فولکس‌واگن حضورش را در بازار کشورمان قطعی کرده، خودروی شاسی‌بلند تیگوان است. این خودرو نیز در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۷۸ هزار دستگاه در اروپا فروش داشته است. ضمن اینکه در ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۷ نیز این خودرو به فروشی بیش از ۸۷ هزار دستگاه رسیده است. همچنین این خودرو در دو سال گذشته بیش از ۸۰ هزار خودرو در آمریکا به فروش رسانده است.

منبع : دنیای خودرو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید