خوردن این مواد غذایی برای کم خواب ها ممنوع!

کدخبر: ۱۷۴۴۱۰
به گفته یک پزشک و متخصص فیزیولوژی، اگر به دلایلی خواب شخص کم شده و بیشتر بیدار باشد، در این شرایط به علت متمایل شدن مزاج بدن و مغز به سمت گرمی و خشکی، باید از مصرف یکسری از خوردنی ها اجتناب شود تا خواب فرد تنظیم گردد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سید مهدی میرغضنفری در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: افراد هرچه بیشتر بیدار باشند، بدن شان به سمت گرمی و خشکی میل پیدا کرده و رطوبت بدن آن ها کاهش می‌یابد و برعکس، هرچه فرد بیشتر بخوابد، رطوبت‌های بدن و همچنین رطوبت مغز بیشتر می‌شود و بدن به سمت سردی گرایش پیدا می‌کند.

به گفته وی افرادی که به دلیل درگیر شدن در پروژه‌های سنگین کاری یا امتحانات سخت و مهم مانند کنکور و یا به دلیل استرس‌های روحی و روانی دچار کم خوابی شده اند، به دلیل متمایل شدن مزاج به گرمی و خشکی باید از مصرف غذاهای با مزاج گرم و خشک مانند غذاهای تند با ادویه زیاد مانند فلفل، زنجفیل و دارچین، سرخ کردنی‌ها، شوری‌جات، مغزهای پرانرژی مانند فندق و بادام زمینی، گوشت‌ها و به ویژه گوشت پرندگانی چون بلدرچین و نوشیدنی هایی چون چای دارچین یا زعفران و سایر خوردنی های گرم و خشک اجتناب کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه این افراد باید از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های با مزاج تا حدودی سرد و مرطوب استفاده کنند، گفت: مصرف سبزیجاتی چون کاهو به دلیل طبیعت سرد و تر و خواب‌آور بودن و میوه های آبدار مانند هلو، شلیل، آلو، هندوانه، خیارهای بزرگ و همچنین میوه های با طعم‌ ترش و ملس مانند آلبالو و لبنیات شامل ماست و دوغ به این افراد توصیه می شود. این خوردنی ها ضمن جلوگیری از گرمی و خشکی بیشتر، باعث القای خواب می‌شوند و اثر دوجانبه دارند.

وی با تاکید بر اینکه افراد با مزاج سرد و تر نباید زیاد بخوابند گفت: خوابیدن زیاد، رطوبت مزاجی بدن را بیشتر می کند و این افراد باید از غذاهای سرد و تر، به میزان کمتر استفاده کنند تا خواب شان کمتر شده و راحت‌تر از خواب بیدار شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید