منشا می تواند جای خالی طارمی را پر کند؟

کدخبر: ۱۷۴۴۷۸
مهدی طارمی در دو فصل گذشته با گل هایی که برای پرسپولیس به ثمر رساند به تیمش کمک زیادی برای قهرمانی و نایب قهرمانی کرد اما این روزها که این بازیکن خیال ترک این تیم را دارد خیلی از هواداران امیدوار هستند مهاجم آفریقایی آنها جای خالی احتمالی طارمی را پر کند.
منشا می تواند جای خالی طارمی را پر کند؟

از همان زمان که خبر جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس جدی شد، هواداران این تیم گادوین منشا را جانشین شایسته او اعلام کردند و معتقد بودند که در صورت جدایی طارمی، جای خالی او توسط منشا به خوبی پر خواهد شد. زدن 15 گل در پیکان میانه جدولی توسط منشا باعث شده تا هواداران پرسپولیس او را مهاجمی خطرناک و گلزن بدانند و بابت جدایی طارمی نگرانی زیادی از خود نشان ندهند. اما واقعا منشا چقدر می‌تواند مثل طارمی گلزنی کند؟

منشا فصل قبل برای پیکان 15 گل زد که 2 تای آن از روی نقطه پنالتی بود. اما نکته جالب و عجیب در گلزنی‌های این بازیکن نیجریه‌ای پراکندگی گلزنی او در بازی‌هاست. منشا در لیگ شانزدهم این 15 گل را در 9 بازی به ثمر رساند. او فقط 8 گل در 4 بازی مقابل ماشین سازی و استقلال خوزستان زد و در مجموع 6 بار دبل کرد! به عبارت دیگر منشا در 21 بازی پیکان گل نزد، اما این آمار برای طارمی کاملا متفاوت بود. طارمی 18 گل فصل قبل خود را در 16 بازی به ثمر رساند و پراکندگی گل‌هایش روندی متناسب‌تر داشتند. او فقط در دو بازی مقابل سپاهان و ذوب‌آهن موفق به دبل کردن شد و در سایر بازی‌ها نتوانست بیشتر از یک گل بزند.

انتخاب این که روند گلزنی کدام یک از این دو بازیکن بهتر است کار سختی است. منشا بازیکنی است که در بیشتر بازی‌ها گل نزده اما معمولا وقتی گل بزند به یک گل اکتفا نمی‌کند. در سوی دیگر طارمی تقریبا در هر دو بازی یک گل می‌زند و دچار بحران طولانی مدت گلزنی نمی‌شود. با این حساب باید ببینیم در فصل جدید منشا با شیوه خاص گلزنی‌های خودش می‌تواند جای خالی طارمی را پر کند یا نه.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید