افزایش احتمال تثبیت 4 وزیر / 2 گزینه ارتش برای وزارت دفاع

کدخبر: ۱۷۴۹۴۱
در حالی که کمتر از یک ماه به مراسم تحلیف رئیس دولت دوازدهم باقی نمانده است یکی از رسانه های نزدیک به دولت، خبر داد: کارگروه‌های مشخص شده دولت برای معرفی وزرای پیشنهادی کارشان به اتمام رسیده و بر این اساس شنیده های خود را در این باره منتشر کرد.
افزایش احتمال تثبیت 4 وزیر / 2 گزینه ارتش برای وزارت دفاع

به گزارش ایلنا، کارگروه‌هایی با حضور محمد شریعتمداری، اسحاق جهانگیری و محمود واعظی و محمدعلی نجفی کار بررسی گزینه‌های کابینه دوازدهم را برعهده داشته‌اند و نظرات خود را براساس تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی، ورزش و جوانان و راه و مسکن به رییس جمهور منعکس کرده‌اند. این درحالی است که مجلس هنوز به فوریت لایحه دولت درخصوص تفکیک وزارتخانه ها رأی نداده است.

رییس جمهور به معاونت پارلمانی خود اعلام کرده تنها اگر مجلس تا مردادماه در مورد لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها تصمیم گیری کند این لایحه را در مجلس نگه خواهد داشت در غیر این صورت آن را پس می‌گیرد تا در میانه راه دولت دوازدهم مجبور نباشد وزرای وزارتخانه‌های تفکیک شده را بار دیگر برای رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

تثبیت 4 وزیر در پست قبلی؟

این گزارش افزوده است: با نظر رییس جمهور محمد جواد ظریف برای وزارت امورخارجه، بیژن نامدار زنگنه برای وزارت نفت، قاضی‌زاده هاشمی برای وزارت بهداشت و درمان و علی ربیعی برای وزارت کار خواهند ماند و معرفی مجدد آن‌ها در پست‌های قبلی‌شان تقریبا قطعی شده است. در ادامه نیز به نقل از یک منبع آگاه خبر می دهد: معرفی سعید اردکانیان برای وزارت نیرو تا حدی قطعی شده است. برای وزارت راه گزینه‌های محسن پورسیدآقایی و محمد سعید‌نژاد به ترتیب از سوی سه کارگروه مورد نظر مطرح هستند. گزینه‌های وزارت مسکن نیز عباس آخوندی و پیروز حناچی هستند.

رحمانی فضلی هم می ماند؟

ایلنا در گزارش خود آورده است: طبق اخبار بدست آمده با وجود اینکه گزینه‌هایی همانند محمد شریعتمداری و مجید انصاری در این کارگروه‌ها برای وزارت کشور مطرح شدند و علیرغم نقدی که به عملکرد رحمانی فضلی در وزارت کشور وارد است اما برآیند نظر روحانی حاکی از ابقای رحمانی فضلی در وزارت کشور است.

مطرح شدن امیر دریادار سیاری و امیر سرتیپ حاتمی از ارتش برای وزارت دفاع

براساس این گزارش، سردار دهقان، امیر دریادار سیاری و امیر سرتیپ حاتمی برای وزارت دفاع مطرح هستند. سرتیپ حاتمی در حال حاضر جانشین وزیر دفاع است. اما گزینه‌های وزارت علوم دولت دوازدهم طبق آنچه پیش از این معرفی شده بود به ترتیب فرجی دانا، جعفر توفیقی و میلی منفرد هستند که گویا فرجی دانا با وجود درخواست شخص روحانی از وی هنوز این پیشنهاد را نپذیرفته است. از سوی دیگر گزینه سورنا ستاری به عنوان اولویت چهارم برای این وزارتخانه مطرح است. ایلنا ادعا کرد نظر مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ابقای فرهادی در این وزارتخانه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید