جهت تنظیم بازار توزیع مرغ در تهران آغاز شد

کدخبر: ۱۷۴۹۴۶
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران، با اشاره به دلایل گرانی مرغ در بازار، از آغاز توزیع ویژه این کالا در استان خبر داد و گفت: عرضه گوشت گرم نیز، در فروشگاه‌های زنجیره ای انجام می شود.

یوسف جلوخانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دلیل گرانی مرغ در بازار، گفت: گرمای شدید در مناطق جنوبی کشور، پرورش مرغ را در نیمه جنوبی دچار مشکل کرده است؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم گرمای هوا و تلفات ناشی از آن، از علل گرانی قیمت است.  

وی اضافه کرد: همچنین در حدود ۴۵ روز قبل به دلیل افزایش قیمت جوجه، میزان جوجه ریزی کاهش یافت که البته این مشکل به زودی حل می‌شود.  

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به ذخایر کافی مرغ منجمد در این استان، افزود: ما عرضه مرغ منجمد را برای کنترل قیمت این کالا در غرفه های میادین میوه و تره بار، میدان بهمن و مراکز خرده فروشی آغاز کرده ایم.  

جلوخانی با بیان اینکه عرضه مرغ به صورت گسترده و ویژه حدود یک هفته است که در تهران آغاز شده، گفت: توزیع این کالا در سراسر استان انجام می شود؛ ضمن اینکه قیمت مرغ منجمد تحویل درب سردخانه  ۵۳۰۰ تومان و برای مصرف کنندگان ۵۷۰۰ تومان است.  

وی ادامه داد: به طور متوسط روزانه بیش از ۳۰ تن مرغ در استان تهران توزیع می شود و در صورت نیاز، توانایی افزایش میزان عرضه را نیز داریم.  

جلوخانی همچنین با اشاره به افزایش قیمت گوشت گوسفندی طی روزهای اخیر، اضافه کرد: گوشت گوسفندی گرم وارداتی در فروشگاه های زنجیره ای مانند رفاه، شهروند، اتکا و جامبو انجام می شود؛ ضمن اینکه قیمت  هر کیلوگرم لاشه گوسفندی وارداتی از کشورهای آسیای میانه، ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و وارداتی از استرالیا ۳۳ هزار تومان است.  

وی با بیان اینکه توزیع گوشت منجمد از نیز از قبل انجام می شد، افزود: به طور متوسط قیمت هر کیلوگرم گوشت منجمد، ۲۲ هزارتومان است.  

جلوخانی اظهار امیدواری کرد: با تسهیلات انجام شده در روند واردات، قیمت گوشت در بازار داخل کاهش یابد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک