رقابت شانه به شانه حزب حاکم آلمان و حزب رقیب در نظرسنجی‌ها

کدخبر: ۱۷۵۲۰۳
نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد سطح حمایت از حزب حاکم آلمان یک درصد دیگر نسبت به حزب رقیب افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد از یکم ژوئیه تا کنون، دو حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان» و حزب هم‌پیمان آن، «اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن»، در انتخابات فدرال آینده این کشور فاصله خود را با نسبت حزب رقیب خود، حزب سوسیال دموکرات، یک درصد افزایش داده اند. به این ترتیب، این دو حزب که به ریاست آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – اداره می‌شوند، با اختلاف 17 درصد نسبت به حزب سوسیال دموکرات، پیشتازند.

نتایج نظرسنجی فورسا که به سفارش مجله "اشترن" و شبکه تلویزیونی «آر تی ال» انجام شد نشان می‌دهد حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان 39 درصد حمایت را به خود اختصاص می‌دهد. این در حالی است که تنها 22 درصد از شهروندان آلمانی از حزب سوسیال دموکرات آلمان طرفداری می‌کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد 9 درصد شرکت‌کنندگان آلمانی به حزب چپ رای می‌دهند. این در حالی است که حزب «اتحاد 90/سبزها»، حزب راست‌گرای «آلترناتیو برای آلمان» و حزب «دموکرات آزاد آلمان» هرکدام 8 درصد آرا را کسب خواهند کرد.

این نظرسنجی در بازه زمانی 3 تا 7 ژوئیه انجام شده و تعداد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی 2501 نفر اعلام شده است.

قرار است در ماه سپتامبر سال جاری میلادی انتخابات فدرال آلمان برگزار شود. نتایج این انتخابات، صدراعظم و دولت آینده آلمان را مشخص خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید