تا 99 درصد جنین را می توان از امواج محافظت کرد

کدخبر: ۱۷۵۶۷۷
محققان کشور شکم‌بندهای بارداری ضد امواجی را تولید کردند که قادر است 99 درصد امواج الکترومغناطیس را دفع و جنین را از آسیب‌های ناشی از این امواج خطرناک محافظت کند؛ این محصول با یک‌سوم نمونه خارجی روانه بازار شده است.

به گزارش ایسنا، شکم‌بندهای بارداری ضد امواج هم‌اکنون با قیمت 121 هزار تومان در برخی داروخانه‌ها و مراکز معتبر عرضه‌ کالاهای پزشکی به فروش می‌رسد. همچنین امکان خرید اینترنتی این محصول از طریق وب‌سایت‌های دیجی کالا و تنکومدیکال به نشانی www.tancomedical.com نیز وجود دارد.

شکم‌بند بارداری ضد امواج تنکو که با دانش داخلی تولید شده است، تاکنون موفق به کسب دو مدال طلا از جشنواره‌ بین‌المللی اختراعات، گواهی مدال از سازمان مالکیت فکری و معنوی ملل متحد (WIPO) و کاپ و دیپلم افتخار از دانشگاه رومانی شده است. همچنین این محصول دارای تأییدیه نانومقیاس از ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو، تأییدیه و پروانه‌ ساخت از سوی وزارت بهداشت و درمان و تأییدیه‌ خاصیت ضد امواج از آزمایشگاه آنتن است.

محمد زارع، مجری طرح، تولید محصولات کمک درمانی و ارتوپدی را محور تحقیقاتی خود نام برد و گفت: در حال حاضر حدود 60 قلم از کالاهای این حوزه را در دست تولید داریم و از سال 1395 نیز کاربرد فناوری نانو در تولید محصولات را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم محصولاتی منحصربه ‌فرد را به تولید برسانیم.

وی تولید شکم‌بند بارداری ضد امواج با استفاده از نانوذرات را از جمله دستاوردهای تحقیقاتی در این زمینه دانست و ادامه داد: این محصول تجاری‌سازی شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها برآورد می‌شود تولید این محصول به میزان 75 هزار عدد در سال برسد.

امواج الکترومغناطیسی امواجی هستند که به ‌وسیله‌ عملکرد همزمان میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی با اهداف مختلف تولید می‌شوند. به‌طورمعمول از این امواج به‌منظور انتقال دیتا، صوت و تصویر استفاده می‌شود. استفاده از وسایلی نظیر تلفن‌های بی‌سیم، ماکروفر، تلفن همراه، اینترنت بی‌سیم (وای فای)، بلوتوث و همچنین قرارگیری در کنار دکل‌های برق فشارقوی می‌تواند جنین را در معرض امواج الکترومغناطیس قرار دهد. شکم‌بند بارداری ضد امواج قادر به حفظ بهداشت و سلامت جنین در طول مدت بارداری در برابر این امواج است.

این محصول که با تکیه بر فناوری نانو تولید می‌شود، 99 درصد امواج الکترومغناطیس را دفع و جنین را از آسیب‌های ناشی از این امواج خطرناک محافظت می‌کند.

این محصول با یک سوم قیمت مشابه خارجی به بازار عرضه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک