لبخند چگونه موجب سلامتی شما می شود؟

کدخبر: ۱۷۵۷۵۴
لبخند، ساده ترین و در عین حال بی هزینه ترین کاری است که شما می توانید برای سلامتی تان انجام دهید. جالب است بدانید که عمل لبخند زدن، به خودی خود باعث تولید بیشتر آندورفین، دوپامین و سروتونین می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،مبارزه با افسردگی، کاهش درد، کاهش فشار خون،ک و حتی کمک به تجربه زندگی طولانی تر، از فواید یک لبخند ساده است.

تاثیر لبخند بر روی فرایندهای بدن و در نهایت ارتقای سطح سلامت از ۶ راه اثبات شده است:

کاهش استرس: لبخند شما باعث آزاد شدن مواد شیمیایی در مغز می شود که مرتبط با احساس خوب هستند. دوپامین، سروتونین، و آندورفین از جمله این مواد شیمیایی هستند. این مواد شیمیایی نقش مهمی در کاهش استرس و مقابله موثر با موقعیت های پرفشار نیز دارند.

افزایش خوشحالی: جالب است بدانید که داروهای ضد افسردگی به طور مصنوعی منجر به افزایش انتقال دهنده های عصبی احساس خوب می شوند در حالی که شما با عمل لبخند زدن این کار را می توانید به طور طبیعی انجام دهید.

کاهش درد: اندروفین علاوه بر کاهش استرس، یک خاصیت دیگر هم دارد و آن مسدود کردن سیگنال های درد است. اندروفین در واقع به عنوان یک ضد درد طبیعی عمل می کند؛ البته بدون هیچ گونه عوارض جانبی.

افزایش سلامت قلب: به عقیده محققان روانشناسی دانشگاه کانزاس، لبخند (لبخند از روی اجبار و یا واقعی) باعث کاهش واکنش بدن به استرس شده و ضربان قلب و فشار خون را به طور چشم گیری کاهش می دهد. به گفته این محققان افرادی که لبخند واقعی دارند، با سرعت بیشتری بر شرایط استرس زا مسلط می شوند. بدون شک می دانید که کنترل استرس، داشتن فشار خون و ضربان قلب پایین به سلامت قلب کمک زیادی می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن: خندیدن و یا همیشه لبخند بر لب داشتن، بهترین درمان برای کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان ها و بیماری های مزمن مانند دیابت، آرتروز و بیماری های خودایمنی است. نتایج پژوهش هایی که توسط انستیتو ملی سلامت فرانسه منتشر شده است نشان می دهد که احساسات مثبت مانند احساس شادی، خوشبختی و همچنین خندیدن و لبخند زدن باعث کاهش تولید کورتیزون بزاقی می شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

افزایش طول عمر: محققان دانشگاه هاروارد بر این عقیده هستند که افراد خوشبخت عمر طولانی تری دارند. نتایج پژوهش هایی که این محققان در سال ۲۰۰۷ انجام داده اند نشان می دهد که داشتن نگاهی مثبت به زندگی، تاثیر زیادی روی سلامتی افراد دارد. لبخند زدن و داشتن افکار مثبت باعث کاهش خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت و فشار خون بالا شده و باعث افزایش طول عمر همراه با سلامتی می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید