توطئه بزرگ کشورهای عربی علیه میزبانی قطر در جام جهانی

کدخبر: ۱۷۵۷۸۳
تنش‌های سیاسی بعد از بروز اختلاف میان قطر، همسایگان عربی‌اش و چند کشور آفریقایی همچنان ادامه دارد و به روابط ورزشی میان این کشورها هم کشیده شده است.
توطئه بزرگ کشورهای عربی علیه میزبانی قطر در جام جهانی

حالا 6 کشور عربی که ماه گذشته روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند، از فیفا درخواست کرده‌اند که امتیاز میزبانی جام جهانی 2022 را از قطر بگیرند و آن را تهدید به تحریم هم کرده‌اند.

عربستان سعودی، یمن، موریتانی، امارات، بحرین و مصر با ارسال نامه‌هایی به فیفا از نهاد حاکم بر دنیای فوتبال درخواست کرده‌اند که میزبانی جام جهانی 2022 را لغو کند.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که ۶ کشور عربی از فیفا درخواست کرده‌اند که امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را از قطری‌ها بگیرند.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا در این خصوص به سایت سوئیسی The Locals گفت: این کشورها به فیفا در خصوص خطراتی که امنیت و جان هواداران و بازیکنان را در کشوری که مهد و قلعه تروریسم است، نگران می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد که این کشورها با استناد به بند 85 قوانین فیفا که اجازه تغییر میزبان جام جهانی در شرایط اضطراری را می‌دهد، درخواست کرده‌اند که امتیاز میزبانی را از کشوری که او با به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند، بگیرند.

از 6 کشوری که از فیفا تقاضا کرده‌اند قطر از میزبانی جام جهانی 2022 محروم کند، تنها سه کشور – عربستان سعودی، امارات و مصر – تا به حال توانسته‌اند جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند که آخرین آنها عربستان بود که سال 2006 این کار را انجام داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید