اولین اظهارات فرهاد رهبر پس از انتصاب به ریاست دانشگاه آزاد

کدخبر: ۱۷۵۸۲۲
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر همدلی و تشریک مساعی با همه خانواده بزرگ این دانشگاه گفت: در دوره جدید جرئت علمی را به توان علمی کشور و دانشگاه آزاد اضافه خواهیم کرد.
اولین اظهارات فرهاد رهبر پس از انتصاب به ریاست دانشگاه آزاد

فرهاد رهبر رئیس جدید دانشگاه آزاد در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با تشکر از حسن اعتماد هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در واگذاری این مسئولیت خطیر به وی، گفت: بدون همدلی، تشریک مساعی و همفکری با اعضای هیئت امنا و هیئت علمی اعم از آن کسانی که الآن مسئولیت دارند و یا هم‌اکنون مسئولیت ندارند نمی‌توان به اهداف دست یافت.

وی با استقبال از پیشنهادها و نظرهای همه کسانی که از این دانشگاه بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک خانواده بزرگ است که تاکنون 6 میلیون نفر از آن دانش‌آموخته‌اند و در حال حاضر هم یک و نیم میلیون شاغل به تحصیل دارد و باید از دیدگاه‌های این خانواده بزرگ اعم از کادر هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان استفاده شود.

فرهاد رهبر ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی پس از گذشت بیش از 30 سال هم در کادرسازی برای اداره کشور موفق بوده و هم اینکه امروز در درون دانشگاه کسانی هستند که می‌توانند برای اداره امور دانشگاه کمک کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه خطیر دانشگاه آزاد اسلامی همان است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که کلید پیشرفت هر کشوری علم و فناوری است.

فرهاد رهبر با اشاره به اینکه حیات آینده کشور به پیشرفت علمی بستگی دارد و این به‌معنای تقلید نیست، افزود: تولید علم می‌تواند گره مشکلات معیشتی مردم را باز کند و باید از این ابزار استفاده کنیم تا علم به ثروت تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نوآوری یا همان اجتهاد علمی را نیاز امروز دانشگاهی کشور بیان کرد و افزود: نوآوری و نواندیشی علمی که رهبر معظم انقلاب فرمودند یکی قدرت علمی است و دومی جرئت علمی که باید به‌سمت آن حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: طی 4 دهه انقلاب توانستیم در تولید علم و قدرت علمی حرف اول را در منطقه بزنیم و رتبه‌های خوب در جهان کسب کنیم، اما چیزی که امروز به آن نیاز داریم جرئت علمی و تبدیل علم به ثروت است که از راهبردهای این دانشگاه خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید