طرح بیمه درمانی ترامپ شکست می‌خورد؟

کدخبر: ۱۷۶۰۶۹
برنامه جمهوری خواهان در حذف و جایگزینی برنامه بیمه خدمات درمانی دوران باراک اوباما با عدم حمایت دو سناتور این حزب از آن ممکن است به شکست بخورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسوشتیدپرس، مایک لی و جری موران دو سناتور جمهوری خواه آمریکایی گفتند که از این برنامه که از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مطرح شده، حمایت نمی‌کنند.

برنامه بیمه خدمات درمانی که قرار است جایگزین برنامه "بیمه خدمات سلامت" ارائه شده از سوی باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا شود "قانون تلفیق بهتر درمانی" نام دارد.

مایک لی با اشاره به عدم حمایتش از این طرح گفت که این اقدام برای کم کردن مالیات‌های استفاده شده در تامین مالی برنامه خدمات سلامت دوران اوباما به قدر کافی مناسب نیست.

جری موران نیز به صورت مستقیم از این لایحه انتقاد کرد و آن را یک "سیاست نادرست" خواند و گفت: ما حالا باید با یک روند باز قانونی را برای پیشبرد راه حل‌های خلاقانه آغاز کنیم که انتخاب بهتری را رقم بزند.

دونالد ترامپ در توئیتی به سناتورهای جمهوری خواه نوشت: آنها باید برنامه خدمات درمانی سلامت دوران اوباما را لغو کرده و بر روی برنامه جدید بیمه خدمات درمانی کار کنند. دموکرات ها هم به آن ملحق می‌شوند.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا به دنبال از میان برداشتن اختلاف نظرها درباره این لایحه است و باید به نگرانی‌های افرادی چون مایک لی و میانه‌روهایی که نگرانی‌هایی شبیه او دارند، رسیدگی کند.

دو سناتور جمهوری خواه دیگر "راند پل" و "سوزان کالینز" قبلا مخالفت خود را با برنامه بیمه خدمات سلامت مطرح شده از سوی ترامپ اعلام کردند.

دفتر بودجه کنگره امروز (سه شنبه) این لایحه را بررسی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید