کمک گوگل به کاربرانش با افزودن اپلیکیشنی جدید

کدخبر: ۱۷۶۲۷۸
گوگل افزونه جدیدی را به اپلیکیشن های خود اضافه کرده که با استفاده از این قابلیت، اخباری مرتبط با جستجوهای شمارا پیشنهاد می‌کند.
کمک گوگل به کاربرانش با افزودن اپلیکیشنی جدید

حافظه مرورگر بهترین جایی است که می‌توان فهمید هر فرد به چه زمینه‌ای از علاقه دارد و بیشتر جستجوهای فرد درباره چه موضوعاتی بوده است. شرکت گوگل افزونه جدیدی را به اپلیکیشن های خود اضافه کرده است و با استفاده از قابلیت «گوگل فید» شما می‌توانید تقسیم‌بندی شخصی از لینک‌ها و صفحات موردنظر داشته باشید.

بدون شک گوگل فید رقیب سرسختی برای فید فیس‌بوک است، تفاوت اصلی فید گوگل با فیس‌بوک این است که فید فیس‌بوک بر اساس علاقه‌مندی‌های دوستان شما است ولی فید گوگل بر اساس سیستم کاملاً شخصی است.

قابلیت فید مسئله جدیدی نیست و قبلاً بارها در اپلیکیشن ها و برنامه‌های متفاوت دیده‌شده است، البته قابلیت فید گوگل بسیار پیشرفته‌تر است و تمام داده‌ها از کاربران به‌صورت فرد و مستقل جمع‌آوری می‌شود.

در سال 2012 گوگل Google Now را به‌منظور فید دهی اخبار راه انداخت و امروز گوگل فید نسخه به‌روز شده Google Now است. اساس کاری فید گوگل، اخبار لحظه‌ای و داغ است. تصور کنید شما طرفدار پر و پا قرص سریال بازی تاج‌وتخت هستید و همیشه اخبار مربوط به این سریال را دنبال می‌کنید. هرگاه خبر داغی از این سریال منتشر شود، شما بدون نیاز به جستجو خبر مربوطه را با بالاترین سرعت دریافت خواهید کرد. درواقع مثالی که ذکر شد کاربرد گوگل فید را به‌خوبی نشان می‌دهد، این قابلیت در رابطه با هر موضوعی که شما جستجوهای زیادی در رابطه با آن انجام می‌دهید، صادق است.

معیار گوگل برای معرفی اخبار برتر روز به شما تنها جستجوهای زیاد شما نیست، گوگل بر اساس محل سکونت شما، ویدئوهایی که در یوتیوب تماشا کردید نیز خبرهایی را به شما پیشنهاد می‌کند.

قابلیت‌های خوب گوگل فید به همین‌جا ختم نمی‌شود، فرض کنید شما قصد سفر طولانی به شهری دارید. می‌توانید با انتخاب کلیدواژه شهر هرگونه خبر در رابطه با شهر موردنظر را از طریق گوگل فید دریافت کنید.

شما می‌توانید کلیدواژه‌هایی را مشخص کنید تا اخبار مربوط به این کلیدواژه‌ها هیچ‌گاه در فید های خبری شما نمایش داده نشود.

گوگل فید در حال حاضر برای گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار می‌گیرد ولی این قابلیت در آینده به کامپیوترهای شخصی نیز خواهد آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید