کانال‌های ارتباطی جدید بین ایران و آمریکا در دوران ترامپ برقرار می‌شود؟

کدخبر: ۱۷۶۴۵۹
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت تاکید دارد باید گزینه های جایگزین در صورت به سرانجام نرسیدن برجام را روی میز داشته باشیم.
کانال‌های ارتباطی جدید بین ایران و آمریکا در دوران ترامپ برقرار می‌شود؟

محمدجواد جمالی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارات مطرح شده مبنی براینکه احتمال ایجاد کانال های ارتباطی جدید بین ایران و آمریکا در دوران دونالد ترامپ، به خبرنگار نامه نیوز ،گفت: رابطه با آمریکا مسئله ویژه ای در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است، این مسئله باید در ابتدا در رأس حاکمیت که مقام معظم رهبری هستند حل شود چراکه در مورد برجام نیز با اجازه ایشان بود که مذاکرات صورت گرفت. 

وی اظهار داشت: مذاکره یا مستقیم یا غیر مستقیم است، به هر شکلی که باشد مذاکره است و چون مسئله آمریکا است حتما باید با مجوز رهبری باشد. 

کانال‌های ارتباطی جدید بین ایران و آمریکا در دوران ترامپ برقرار می‌شود؟ /عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا به دنبال خریدن زمان و مقصر جلوه دادن ایران است

جمالی بیان کرد: اگر موضوع رابطه با آمریکا یک مسئله عادی بود حتی نیاز به مجوز مجلس هم نداشت ،مثلا در حال حاضر وزارت خارجه با کشورهای مختلف در آسیا ،اروپا و آمریکا مذاکره می کند و معاهداتی نیز منعقد می شود، حتی ممکن است مجلس به صورت مستقیم در جریان قرار نگیرد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد سخنان ظریف در مورد اینکه اگر آمریکایی ها به بدعهدی هایشان ادامه دهند قطعا نقض برجام از طرف ایران صورت می گیرد، گفت:ما بعضا فکر می کنیم که با یک توافقتامه، تعهدنامه ای و برجام همه مشکلاتمان با طرف مقابل حل می شود اما اینگونه نیست ، آقای ظریف نیز این مسئله را مورد تاکید قراره داده اند. 

وی ادامه داد:در حالیکه دوسال از زمان اجرای برجام می گیرد اما به نظر می رسد که آمریکا به دنبال خرید زمان است، اینکه به ما از لحاظ اقتصادی فشار زیادی وارد کند. آمریکا نمی گذارد آنچنان که باید و شاید ما از سرمایه گذاری های خارجی در کشورمان استفاده کنیم . 

جمالی بیان کرد: به قول آقای ظریف خویشتنداری ها حدی دارد، البته ما باید در این قضیه با تدبیر عمل کنیم چراکه در حال حاضر این آمریکایی ها هستند که به تعهداتشان عمل نمی کنند اما نباید  مسائل تبلیغاتی و حقوقی آن به گردن ما بیفتد ،آمریکایی ها به دنبال این هستند که ما را در مسائل حقوقی مقصر کنند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت بیان کرد:بایستی وزارت خارجه و دیگر ارکان های که در این رابطه هستند جامعه جهانی را توجیه کنند و از نظر دیپلماسی فعالیت شان را بیشتر کنند، با کشورهای مطرح در این رابطه مذاکره کنند و برای این کشورها کارهایی را که ما انجام داده ایم و آمریکا انجام نداده است را توضیح دهند. 

وی ادامه داد: باید از همین الان گزینه های مختلفی را که اگر در مورد برجام به نتیجه دلخواه نرسیدیم را داشته باشیم .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید