تروریست پروری عربستان تا اعدام فعالان سیاسی

کدخبر: ۱۷۶۷۱۰
زندان های پنج ستاره و امکانات رفاهی عربستان برای زندانیانی که عضو گروهک های تروریستی داعش و القاعده بودند بیانگر فلسفه فکری حکومت عربستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه النبأ، عربستان در حالی که شرایط رفاهی کاملی را برای تروریست ها در زندان های خود فراهم کرده است فعالان حقوق بشری که اقدامات مسالمت آمیز اعتراضی به دور از خشونت داشته اند را اعدام می کند.

عباس الزین در گزارشی در پایگاه اینترنتی شبکه النبأ نوشته که عربستان معتقد است اظهار نظر و مطالبات حقوقی شهروندان برای بنیان این رژیم خطرناک است و در حالی که افرادی را که از حق آزادی بیان خود استفاده کرده با حکم اعدام سرکوب می کند در مقابل تلاش می کند بهترین امکانات رفاهی را برای زندانیانی که به دلیل پیوستن به گروه های تروریستی در زندان های این کشور به سر می برند، فراهم کند.

اخیرا یک نشریه آمریکایی گزارشی تهیه کرده که نشان می دهد عربستان بخشی از زندان حایر را با دکوراسیون و امکانات رفاهی بی سابقه ای برای افراط گرایانی که در عضویت گروه های تروریستی بوده اند آماده کرده است. برنارد هگل استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه پرینستون می گوید که این تسهیلات و شرایط ویژه ای که برای زندانیان جرائم تروریستی مهیا شده نشان دهنده ایدئولوژی و فلسفه حکومت عربستان است.

وی با ابراز شگفتی از امکاناتی که در اختیار افراط گرایان قرار داده شده می گوید این در حالی است که سازمان های بین المللی حقوقی از جمله سازمان عفو بین الملل گزارش های زیادی درباره نقض آشکار مفهوم عدالت در سیستم قضایی عربستان منتشر کرده که نشان می دهد فعالان حقوق بشری را نه تنها در زندان ها شکنجه می کند بلکه مجازات مرگ را نیز برای آنها در نظر گرفته است.

ناظران معتقدند که هدف اساسی که ریاض در زندان حائر دنبال می کند تغییر دیدگاه این افراد تحت عنوان برنامه المناصحه نیست، بلکه می خواهد وفاداری این گروه ها را برای خود تضمین کند و معتقد است از طریق فراهم کردن امکانات رفاهی و بالابردن سطح زندگی آنها در زندان به این هدف می رسد.

زندانیانی که به دلیل عضویت در گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش در زندان های عربستان هستند از امکانات رفاهی مانند استخر، ورزشگاه و زمین فوتبال، روانشناس، درمان طبی و سنتی بهره مند هستند و هر ماه یک بار هم می توانند با همسران خود ملاقات خصوصی داشته باشند.

در مقابل این امکانات رفاهی که رژیم آل سعود برای افراط گرایان و تروریست ها فراهم می کند، زندانیان عقیدتی و سیاسی با انواع شکنجه ها و حکم های سنگین قضایی رو به رو می شوند و بسیاری از آنها در دادگاه ها از داشتن حق وکیل محروم بوده و تنها به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز به اعدام محکوم می شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید