مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم ایران را تصویب کرد

کدخبر: ۱۷۷۱۲۱
دقایقی قبل طرح تحریم های جدید علیه ایران روسیه و کره شمالی در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.
مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم ایران را تصویب کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، بخش هایی از این طرح که بدر مورد تحریم با بهانه برنامه موشکی ایران، سپاه پاسداران و تحریم هایی با بهانه های حقوق بشری است پیش از این در سنای آمریکا تصویب شده بود.

این طرح در کنگره آمریکا با 419 رای مثبت و 3 رای منفی تصویب شد. جمهوری خواهان در جریان لابی های خود توانستند اقلیت دموکرات کنگره را نیز با این طرح همراه کنند.

«اد رویس»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه امروز کنگره آمریکا ایران را به حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر متهم کرد!

استنی هویر، نماینده دموکرات کنگره تأکید کرد که تصویب طرح تحریم‌های ایران، این کشور را برای توسعه برنامه موشکی بالستیک خود تحت فشار خواهد گذاشت. 

همچنین سیسیلینی، نماینده کنگره آمریکا هم گفت: این تحریم‌ها برجام را نقض نمی‌کند، بلکه آن را تقویت می‌کند زیرا به متحدانمان نشان می‌دهد که ایالات متحده با نقض قوانین بین‌المللی برخورد می‌کند.

مصوبه امروز مجلس نمایندگان باید در سنا نیز به تصویب برسد.

گام بعدى در مسیر تصویب تحریم‌ها علیه ایران، بررسى مصوبه امشب در سنا است. اگر سناتورها با آن موافقت کنند، طرح به کاخ سفید ارسال مى‌شود.

وجود تحریم‌هاى ضدروسى در این طرح و محدود شدن اختیارات رییس جمهور براى رفع تحریم‌ها پس از تبدیل این طرح به قانون، موجب شده تا کاخ سفید نسبت به تایید طرح بى‌میل باشد.

اگر ترامپ از امضاى طرح خوددارى کند، مصوبه به کنگره بازگشته، دوباره به راى گذاشته شده و در صورت کسب راى مثبت دو سوم نمایندگان هر یک از مجلس‌ها، لازم الاجرا مى‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید