هفته اول هفدهمین دوره لیگ برترفوتبال ایران؛

جهنم زرد درانتظار منصوریان و تیمش!

کدخبر: ۱۷۷۱۹۳
هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از امروز آغز می شود و هیجان دوباره به فوتبال ایران بازخواهد گشت.شب اول ازهفته اول مسابقات امشب برگزار شده و در مهمترین دیدار پرسپولیس در استادیوم آزادی و از ساعت 21 به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت.
جهنم زرد درانتظار منصوریان و تیمش!

اما آبی‌های تهران در اولین گام در فصل جدید لیگ برتر، کار دشواری مقابل صنعت نفت آبادان خواهند داشت.

به نظر می‌رسد فصل جدید برای استقلال سخت‌تر از لیگ شانزدهم باشد و اگر سفر به آبادان در هفته اول را در نظر بگیریم، انجام بازی رسمی پس از دوره بدنسازی در گرمای 50درجه  آنقدر به بدن‌ها فشار می‌آورد که سختی‌ها چندبرابر شوند و حتی روی بازی‌های آینده هم تاثیرگذار شود! ضمن اینکه استقلال با 6محروم و مصدوم دست و پنجه نرم می‌کند وبه این ترتیب کار این تیم در این شروع دشوار سخت‌ تر و سخت تر می‌شود.

مصدومیت پادوانی و محرومیت حسینی، احتمالا باعث شکل گیری زوج منتظری-مگویان خواهد شد. به جز این جباری و جباروف هم هنوز به مرز آمادگی و هماهنگی لازم نرسیده‌اند و به همین خاطر منصوریان قصد دارد شجاعیان را پشت محوطه جریمه حریف قرار دهد. سرمربی صرف نظر از سمت چپ دفاع، در بقیه نقاط خط دفاعی دغدغه بیشتری نسبت به خط هافبک و مهاجمان خواهد داشت. دست او در انتخاب مدافعان واقعا بسته است و این منطقه می‌تواند پاشنه آشیل استقلال در یک بازی سنگین باشد. جایی که تجربه بالایی در آن دیده می‌شود اما کمبود سرعت شاید بلایی باشد که دشواری‌های مردان آبی را بیشتر کند.

با اینکه استقلال کارش را از سخت‌ترین مرحله لیگ شروع می‌کند اما منصوریان در فصل قبل نشان داد که روزهای سخت اتفاقا روز اوست! تیم او سومین هفته فصل قبل، در یک بازی پرانتقاد مغلوب قناری‌های آبادان در تهران شد اما برگشت همین بازی را در آبادان 3بر0 پیروز شد تا به روند صعودی خودش در نیم‌فصل دوم ادامه دهد. فردا شب( جمعه) هم استقلال در نبردی شبانه و از ساعت 21 به مصاف برزیل ایران می‌رود با این تفاوت که این بازی در یک شب تابستانی برگزار می‌شود!

نفتی‌ها با ورود سه برزیلی حالا قدرت خوبی دارند. سزار، شیمبا و باتیستا سه بازیکنی هتند قبلا در لیگ ما خودشان را نشان داده‌اند. آن‌ها تجربه خوبی از حضور در فوتبال ایران دارند و این همان چیزی است که کمالوند دوست دارد! علاوه براین اضافه شدن فرید کریمی و کرار و داشتن مهره‌های مثل نوروزی و شادکام، نشان می‌دهد عیار طلای جنوب بیش از فصل قبل است.

دیدار داریوش شجاعیان و فراز کمالوند که رابطه‌شان در تبریز شکرآب شد از نکات جالب این بازی خواهد بود. علاوه بر این حضور منصوریان در شهری که خیلی‌ها با او مهربان نیستند هم حساسیت‌های بازی را چندبرابر می‌کند! 3امتیاز بازی اول برای هر تیمی از نان شب واجبتر است و حالا منصوریان که تیمش شرایط بهتری را نسبت به حریف ندارد به دنبال پوشاندن کمبودها مقابل صنعت نفت است و هواداران آبی امیدوارند که برنامه‌های سرمربی، تمام برتری‌ها حریف چه در زمین و چه در هوا را خنثی کند!

برنامه مسابقات هفته اول:

پنجشنبه، پنجم مرداد

سیاه‌جامگان- ذوب‌آهن........... 20:45

استقلال خوزستان- تراکتور..........21

نفت تهران- سپیدرود..................21

پرسپولیس- فولاد......................21

جمعه، ششم مرداد

گسترش‌فولاد- پارس جنوبی...........20

سپاهان- سایپا.......................20:30

پیکان- پدیده.........................20:45

نفت آبادان- استقلال.....................21

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید