واکنش ولایتی به کناره‌گیری ناطق و سیدحسن خمینی از دانشگاه آزاد

کدخبر: ۱۷۷۲۱۲
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید استعفای شیخ‌اکبر ناطق‌نوری را نپذیرفته است و سیدحسن خمینی هم هنوز عضو هیئت مؤسس دانشگاه آزاد است. علی‌اکبر ولایتی که در عین حال رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی هم هست، دیروز در حاشیه نشست شواری اقتصاد ‌بنیان دانشگاه آزاد خبر استعفای سیدحسن خمینی از عضویت در هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی را تکذیب کرد و درعین حال ضمن تأیید خبر استعفای ناطق گفت از او خواهش می‌کنیم استعفایشان را پس بگیرند. او گفته است: آقای سیدحسن خمینی استعفا نداده‌اند و به فعالیت خود در هیئت مؤسس ادامه می‌دهند.
واکنش ولایتی به کناره‌گیری ناطق و سیدحسن خمینی از دانشگاه آزاد

روزنامه شرق با این مقدمه نوشت: در برخی رسانه‌ها خبری منتشر شده بود مبنی بر  پاسخ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق‌نوری به نامه یک عضو هیئت علمی دانشگاه که نظر او را درباره تغییرات پدیدآمده در دانشگاه آزاد اسلامی پرسیده بود. در این پاسخ آمده بود: «بنده از عضویت در هیئت مؤسس استعفا داده‌ام و اصلا در جریان آنچه در دانشگاه آزاد می‌گذرد، نیستم و به‌هیچ‌وجه در امور دانشگاه دخالت نداشته و ندارم.

بنابراین آنچه در مورد این جانب گفته می‌شود، به‌شدت تکذیب می‌شود». به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله جاسبی هم ضمن تأیید استعفای حجت‌الاسلام ناطق‌نوری از عضویت در هیئت مؤسس دانشگاه آزاد گفته است: «اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است. هنوز تصمیمی مبنی بر اینکه استعفای وی مورد پذیرش قرار گیرد مطرح نشده است».

بعد از انتشار خبر استعفای ناطق از هیئت مؤسس دانشگاه آزاد، یک منبع نزدیک به بیت امام خمینی هم به روزنامه جمهوری اسلامی گفته بود: «حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی بعد از ماجرای کنارگذاشته‌شدن دکتر حمید میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون هیچ دخالتی در امور این دانشگاه نداشته و ندارد». 

نوه امام در ماجرای کنارگذاشتن دکتر حمید میرزاده با نوشتن نامه‌ای به حسن روحانی خواستار ورود او به ماجرای عزل‌ونصب‌ها در دانشگاه آزاد شده بود. به نظر می‌رسد که هم ناطق‌نوری و هم سیدحسن خمینی از آنچه این روزها در دانشگاه آزاد در جریان است، دلخورند. تغییراتی که منتج به فتح سنگر به سنگر دانشگاه آزاد از سوی اصولگرایان شده و به مدد علی‌اکبر ولایتی است. فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران در دولت احمدی‌نژاد و از یاران احمدی‌نژاد به ریاست دانشگاه آزاد منصوب شده است. بعد از این انتصاب موج تغییراتی که از مدتی قبل و بعد از برکناری میرزاده از دانشگاه آزاد آغاز شده بود، شدت گرفت. فرهاد رهبر بعد از انتصابش به سمت ریاست دانشگاه آزاد به دیدار ابراهیم رئیسی رفت. ماجرای ناطق البته کمی با سیدحسن خمینی تفاوت دارد. 

دومینوی استعفاهای ناطق از زمان انتخابات کلید خورد؛ زمانی که از ریاست بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب کناره‌گیری کرد. همان زمان انتخابات یک مقام آگاه به رسانه‌ها گفته بود: «آقای ناطق‌نوری چندی‌پیش با توجه به احساس وظیفه‌ای که برای دفاع از جناب آقای روحانی و دولت تدبیر و امید می‌کردند، تصمیم گرفتند به نفع ایشان به سخنرانی و اظهارنظر بپردازند و با توجه به اینکه ایشان به‌جد معتقدند مجموعه نهاد رهبری که نزد مردم جایگاه والایی دارد نباید ابزار دست هیچ‌یک از جریانات سیاسی شود و سوءاستفاده‌ سیاسی و جناحی از این نهاد و سایر نهادهای انقلابی نادرست است و انتصاب خود به دفتر مقام معظم رهبری را در تلاقی با این دیدگاه می‌دانست، استعفای خود را مدتی پیش به معظم‌له تقدیم کردند».

 این منبع آگاه به ایسنا گفته بود: «حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق‌نوری با توجه به احساس وظیفه‌ای که درخصوص دفاع و حمایت از دولت تدبیر و امید داشته‌اند از یک طرف و از طرف دیگر با عنایت به اصل مبرابودن جایگاه رفیع رهبری از جناح‌بندی‌های سیاسی رایج و جلوگیری از سوءبرداشت‌های عمومی در این خصوص، چندی‌پیش تصمیم به کناره‌گیری از مسئولیت ریاست دفتر بازرسی مقام معظم رهبری را گرفته‌اند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید