ثبت نام بیش از ۱۹۸ هزار داوطلب در آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای

کدخبر: ۱۷۷۴۰۹
مشاور سازمان سنجش و آموزش کشور گفت:۱۹۸ هزار و ۷۲ داوطلب برای شرکت در آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده اند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده پذیرش در آزمون کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی با توجه به مهلت تمدید شده در روز چهارشنبه سوم خرداد ماه ۹۶ پایان پذیرفت که ۱۹۸ هزار و ۷۲ داوطلب در این دوره‌ها ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه از میان ۱۹۸ هزار و ۷۲ داوطلب ۸۵ هزار و ۹۳۸ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۱۳۴ نفر مرد هستند، مطرح کرد:  این آزمون در ۴۲ کدرشته برگزار می‌شود که ۳۱ کد رشته آن بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم و بدون آزمون است؛ ۴۰ هزار و ۴۲۷ داوطلب برای حضور در دانشگاه ها بدون آزمون ثبت‌نام کرده و همچنین ۱۵۷ هزار و ۶۴۵ نفر در ۱۱ کدرشته با آزمون اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

توکلی عنوان کرد: داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد تا ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور نسبت به دریافت پر‌ینت کارت شرکت در آزمون کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی اقدام کنند.

وی گفت: آزمون کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در روز جمعه ۱۳ مرداد ماه در ۱۱ کدرشته امتحانی برگزار می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید