آیا علم بختک را تایید می کند؟

کدخبر: ۱۷۷۴۴۰
شما تنها کسی نیستید که اتفاق های عجیب در خواب را تجربه می کنید. احساس های عجیب و غریب در طول استراحت شبانه برای هر کسی اتفاق می افتد.

به نقل از نت نوشت؛ در این مقاله به چند تجربه عجیب که بیشتر افراد در طول خواب شبانه دارند اشاره می کنیم:

۱ – بختک یا فلج خواب

بختک در خواب احساس وحشتناکی است. بیدار می شوید ولی کوچکترین حرکتی نمی توانید بکنید یا حس می کنید شخص دیگری هم در اتاق حضور دارد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که مغز بیدار است ولی ماهیچه ها خواب هستند.

۲ – توهم

شخص دارد به خواب می رود ولی هنوز بیدار است و تصاویر عجیب و غریبی در ذهن دارد. صورت ها یا موجودات ترسناک. بچه ها بیش تر از برزگسالان این مورد را تجربه می کنند که در نتیجه اضطراب یا حتی یک تصور خلاق اتفاق می افتد.

۳ – صحبت در خواب

شاید در خواب صحبت می کنید و خودتان نمی دانید ولی احتمالا کسی که با شما زندگی می کند این نکته را به شما گوشزد می کند.

صحبت کردن درخواب خطرناک نیست ولی شاید نگران حرف هایی باشید که در خواب می زنید. مردان و بچه ها بیشتر به این عارضه دچار می شوند.

علت اصلی بازهم نتیجه اضطراب است. یعنی شخص چیزی را که در زندگی واقعی با آن مخالف است، نمی تواند بیان کند.

۴ – راه رفتن در خواب

این حالت برعکس فلج شدن در خواب است. شخص کاملا خواب است ولی ماهیچه ها بیدار.

در نتیجه شخص هم راه می رود، هم فعالیت های روزانه خود را انجام می دهد. صبح که می شود شخص هیچ کدام از اتفاقات را به یاد نمی آورد. این حالت برخلاف صحبت در خواب خطرناک است.

۵ – رویا در رویا

گاهی خواب می بینید که دارید خواب می بینید. فکر می کنید تازه از خواب بیدار شده اید ولی اتفاقات مربوط به رویا همچنان ادامه دارد. علت این راهم دانشمندان هنوز کشف نکرده اند.

۶ – رویا یا خواب های تکراری

گاهی چند شب متوالی یا هر دو سه سال یک بار خوابی تکراری می بینید. روان شناسان اعتقاد دارند مغز از این نکته برای جلب توجه ما به چیزی استفاده می کند که در زندگی واقعی به آن توجه نداریم. داستان چنین خوابی تکرار می شود تا بالاخره موضوع حل شود.

۷ – خروج از بدن

در این حالت شخص نیمه خواب و نیمه بیدار است و می بیند که از بدنش خارج شده است. در این مورد هم متخصصان نمی دانند چرا و چگونه این اتفاق رخ می دهد.

۸ – آپنه تنفسی

قطع تنفس هنگام خواب را آپنه تنفسی می گویند که کاهش کیفیت خواب و فشارهای شریانی را به دنبال دارد و ممکن است به مشکلات قلبی منجر شود.

چاقی، مصرف دخانیات و پیری خطر ابتلا به آپنه تنفسی را بیشتر می کند.

۹ – حل مشکل

می خوابید و در طول خواب راه حل مساله ای را که مدت هاست دنبالش هستید مثل یک بشکن زدن پیدا می کنید. بهترین راه، یادداشت برداری بلافاصله بعد از بیدار شدن است. چندان هم بد نیست راه حلی را که در ضمیر نا‌خود آگاه داشته‌اید در خواب پیدا و مشکل را حل می کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید