پزشکان برای کنترل ام اس به رژیم غذایی می پردازند

کدخبر: ۱۷۷۷۵۴
تعدادی از پزشکان و محققان انجام آزمایشاتی را آغاز کرده‌اند که به بررسی تاثیرات رژیم غذایی سالم بر علائم بیماری ام اس و خستگی مرتبط با این بیماری می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، متخصصان انجمن ملی ام اس در آمریکا در بررسی‌های انجام گرفته و تا مراحلی فعلی آزمایشات خود به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی می‌تواند در کنترل علائم بیماری ام اس نقش مفید و موثر داشته باشد.

در یکی از این مطالعات به طور خاص به بررسی تاثیر رژیم غذایی بر احساس خستگی مرتبط با ام اس پرداخته شد. همچنین تحقیق دوم مطالعه پایلوتی است که امکان‌پذیری مطالعه تاثیرات رژیم غذایی بر مبتلایان به ام اس را مورد بررسی قرار داد.

متخصصان با بیان اینکه مطالعات فزاینده‌ای در مورد ارتباط رژیم غذایی و ام اس انجام گرفته اظهار داشتند: مبتلایان به ام اس علاوه بر کنترل وزن می‌توانند از تاثیرات "عصب‌محافظتی" و ضد التهابیِ برخی رژیم غذایی که میزان کالری آنها تحت کنترل است بهره‌مند شوند.

به گزارش هلث لاین، همچنین مطالعه انجام گرفته روی ۱۷۵ هزار زن حاکی از آن است که مصرف چربی‌های غیراشباع ممکن است فاکتورهای خطرزای ام اس را تعدیل کند.

علاوه بر این، رژیم غذایی این قابلیت را دارد تا عملکرد شناختی را در مبتلایان به این بیماری تقویت کند. رژیم غذایی "پالئو که اخیرا معرفی شده به کنترل مشکلات مرتبط با خلق و خو، افسردگی، اضطراب و عملکرد شناختی بیش از شیوه‌های مدیریت استرس و ورزش کردن کمک می‌کند.

هرچند هنوز انجام مطالعات و آزمایش‌های بیشتر در این زمینه مورد نیاز است اما متخصصان این انجمن تاکید دارند که لازم نیست افراد مبتلا به ام اس تا نهایی شدن نتایج این مطالعات صبر کنند چرا که دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم بسیاری از مشکلات جسمی و روانی را برطرف و تعدیل می‌کند و بنابراین بدون شک مبتلایان به ام اس نیز از این فاکتور سود خواهند برد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید